carinarhodin

Alla inlägg under juni 2015

Av Carina Rhodin - 21 juni 2015 14:57

Här kommer en riktig bildbomb på Idris som legat modell för mormorn..och rätt som det är började han skratta..Åt mej kanske som gullegullar för att locka fram ett leende..Till slut så kom det iallafall..


Idris 8 veckor..

                   

"Nä, lägg av nu mormor med din jäkla kamera för nu börjar jag bli trött på det här"..


Gick en sväng med smådjuren Hugo, Stella och Sessen..och ser att himlen är väldigt svart..Skulle sitta fint med lite åska nu tycker jag för det är kvavt och mitt huvud dunkar..

 


 

Av Carina Rhodin - 21 juni 2015 09:06

Fick ett sms från dottern i morse: "vi ses i stallet 07.15"..hehe, tur man är vaken, fast det är ju pga värk i kroppen jag är uppe så tidigt och inte för att jag är morgonpigg direkt..Nåväl, jag passade Idris medans hans mamma övade på övergångar..mest från trav till skritt då Buster haft en tendens att liksom dö..

 

Dom här två är iallafall morgonpigga..


   

"Hm, fina löjtnantshjärrta du har här matte"...

Av Carina Rhodin - 19 juni 2015 21:28

En annorlunda midsommaraftonskväll men ändå alldeles vanlig..Elina övar skänkelvikningar i trav..klockan är bara 21..och jag sitter och håller sällskap i väntan på att hämta hem 18-åringen som är på fest..kan dröja.   Kanske jag hinner gå och plocka 7 sorters blommor oxå och lägga under kudden..hehe                 

Av Carina Rhodin - 18 juni 2015 19:10

Vi var på Lövmarknaden..det var kallt och blåsigt..ingen midsommarkänsla direkt, och inte hade jag nån större köplust..fast lite karameller och ett nytt chamballaarmband lyckades jag hitta..

 

Och så hittade vi lilla Sören..honom har vi träffat förut för han dyker ju upp lite varstans..sist vi klappade honom var på kattutställningen i Karlshamn i höstas..

 

Ja, sen åkte vi hem så att jag fick min eftermiddagslur då..  


Hugo har busat med grannhunden Tilly ikväll..tyvärr ska den lilla flytta om ett par veckor och nu har Hugo ingen flickvän alls kvar på gården..(favorittjejen powderpuffpinglan Lisa flyttade för ett par veckor sen..)

 

 


Och här står jag med 2/3 vita sötnosar..

 

..och när Buster kom in i stallet hade hans nya boxgranne anlänt, i morron får de gå ut tillsammans..

Av Carina Rhodin - 18 juni 2015 10:26

Det är ju tur att jag har semester denna veckan då jag har väldigt ont i ryggen just nu..mer än vanligt alltså..inatt var jag tvungen att stiga upp redan halv 3..och då hade Alva inte ens släckt på sitt rum..hehe..Senare idag måste jag absolut "sova middag" men först ska nannyn köra in Idris på sin första Lövmarknad..Idag är han 8 veckor..


Och som vanligt passade jag honom medans mamman red Buster..idag fick han gå över lite bommar och sen hoppa ett minihinder, vilket han tyckte var skoj..högre än detta blev det inte för nu är det ju några månader sen Sandra hopptränade honom..

       

Alla 3 vita samlade, och den lilla bruna fröken (Stella) låg hemma och sov sin skönhetssömn..Vilket jag borde snart göra oxå..

 

Av Carina Rhodin - 17 juni 2015 10:11

Kanske detta var sista soliga dan på ett tag..och supernannyn var uppe vid 5 i morse då hennes rygg skrek att nu måste den upp ur sängen..usch det är drygt att inte få sova och man lever på hoppet att man ska bli bättre, men det lär nog förbli en dröm det där..

Elina red ut tidigt i skogen..och jag satt och njöt i morgonsolen med Hugo och Idris utanför stallet..

   

Nästa vecka ryker Hugos tjocka päls då han ska gå på salong..

 

   

 

Av Carina Rhodin - 16 juni 2015 19:13

Hugo fick åka till Wämöparken och leka lite i eftermiddags efter att vi varit hos Jenny på Marieberg och lämnat mina alster..höhö..alltså de 50 armbanden jag gjorde till Djurens Rätt och som ska få följa med till Lövmarknaden..

Varje gång vi är i parken tjatar Hugo om att få titta på galten, eller är det hans matte som tycker den är så fascinerande..


 


Sen firade vi Hamza som idag fyller år, gav honom en riktig dyrgrip till bok inom kockvärlden, vad jag har förstått..på engelska var den oxå.."Modernist Cousine"..


 

 

Detta är inte födelsedagsbarnet..


Sen ville Hugo följa med ner till hagen när Buster skulle gå in..

 

       

Klicka gärna på bilden så den blir större så syns det att Hugo vänder sej om och ler..  Det här att gå med barnvagn tycker han är en kul och viktig uppgift..




Av Carina Rhodin - 16 juni 2015 09:38

Har varit uppe sen halv 6 i morse, fastän jag har semester, men min rygg tillåter mej inte att ligga längre..därför var jag ute och vallade Idris i barnvagn medans Elina tog en tidig skrittrunda på Buster..en välbehövlig då han säkert hade träningsvärk efter gårdagens pass i paddocken..

 

Såhär skulle jag oxå vilja ligga och ha någon som kör runt mej..hehe..kan knappast bli mysigare..


   

Prinsen på väg hem..och släpptes sen ut till sina kompisar långt nere på fältet..och på torsdag kommer den nya hästen och då blir de fyra i den lilla flocken..


 

Stella var faktiskt mycket piggare igårkväll, jag hade alla de 3 små med mej på kvällsrundan och hon sprang t o m på sitt vanliga sätt, dvs i 100 knutar..

 

Mina följeslagare..

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards