carinarhodin

Alla inlägg under oktober 2015

Av Carina Rhodin - 31 oktober 2015 09:56

I morse tog vi en promenad, jag med Idris och Hugo och Elina med Buster i repgrimma..han har lite halvlösa skor och hovslagaren kommer på måndag så hoppas de sitter kvar då tills dess..

   


Varje gång vi går rundan längs ån i Nättraby så stannar jag just vid detta stället och önskar att det var jag som bodde där..tänk en fin sommardag, sätta sej där i "båtkuren" och vänta på skärgårdsbåten Axel och åka in till stan sjövägen..

 

Ja, det här var igår och då var inte Buster med..

Senare idag ska vi åka till Fåglasång och "köpa lite grejer"...till veckan kommer vårt nytillskott. Coco Chanel... 



Av Carina Rhodin - 29 oktober 2015 13:06

Det var en ny Hugo jag hämtade på "Fina Hund" igår...en vit, nyklippt Hugo..som blev jätteglad när matte kom i dörrren.

 

Bad, klippning av päls och klor..endast 600 kr..tycker jag är väldigt billigt..och väldigt värt att kosta på en liten trasselsudd..


Igår träffade jag fadderbarnet M för första gången..en väldigt snäll kille det oxå..så idag hämtade jag honom så han fick komma ut till oss på Västeråkra och kolla läget..han tycker om djur så han fick gå med Hugo, och så tog han en selfie tillsammans med Buster..

 

..ja han vågade hoppa över och klappade fåren med..



Av Carina Rhodin - 27 oktober 2015 11:58

Sista bilden på trollet, Hugo..eller en dränkt katt..hehe..I morron bitti lämnar jag in honom på salongen för en make-over..

 

..vi gick en runda längs kyrkogårdsmuren och ån i morse..fortfarande underbart väder..


     

...i morron ska jag även få träffa min fadder-flykting-kille för första gången..

Av Carina Rhodin - 26 oktober 2015 06:18

När jag gick en sväng med Hugo runt stallet i går morse, stötte vi på det här lilla trollet..

   

..det hade precis anlänt en ny häst som ska bo här och Stella var väl såklart nyfiken..Undrar hur många släp hon har undersökt här på gården..man är ju livrädd varje gång det är islandshästträning då det kan stå måånga öppna släp här hela dagen..att hon inte ska hamna typ i Holmsjö eller så..hehe..Fast de flesta känner igen henne vid det här laget och vet var hon kommer ifrån..


Hugo går inte bara runt stallet..han får långpromenad varje dag oxå..hehe..igår tog vi bilen ner till Nättraby och gick vid ån med tassar i ett tjockt lager lönnblad..solen sken och det var så mysigt..medger hon som hatar höst..

       

..och så kom vi till den där gångbron för att komma över på andra sidan ån..bron som jag inte sett eller gått på sen 1970 då jag bodde i Nättraby och gick här varje dag för att komma till lekskolan...och nu, 2 barn och barnbarn senare går jag här med lilla Hugo i hand istället för den skotskrutiga skolväskan..man börjar bli gammal som sagt..



Av Carina Rhodin - 25 oktober 2015 10:15

Vi var i ridhuset redan vid halv 8 i morse, jag och Idris för att hålla Elina och Buster sällskap..Efteråt ville Idris prova att rida, sa han..(eller kanske det var mormorn som incisterade..)

Hursom så var det en väldigt lycklig och stolt liten ryttare..och söt..

         

Av Carina Rhodin - 23 oktober 2015 13:48

Grattis till Idris som idag fyller halvår.. Mormorn (jag) överlämnade ett paket till den lille herrn..


 

Av Carina Rhodin - 22 oktober 2015 20:00

Hade med mej ett paket hem ikväll..det var Buster som ville ha ett nytt träns..hans högsta önskan var ett PS-träns..han hade hört så många prata om det och att det skulle vara såå bra och såå komfortabelt..hehe..

Cesar kom som ett skott när han såg matte lägga hästsaker på bordet..Och ni som följt här, vet ju sen innan att Cesar älskar att krypa in i hästtäcken och höpåsar..

       

Av Carina Rhodin - 20 oktober 2015 10:40

Redan kl 07.45 knackade det på dörren och någon ville ha barnpassning,,hehe..Ok, jag är typ alltid vaken, men pigg är jag inte..den dära dottern har nog ärvt sin morgoneffektivitet efter sin farmor..  

Buster sa att han ville hoppa lite idag. Och det gjorde han bra..liite okoncentrerad ibland bara då det var ett fasligt gnäggande och bäande utanför ridhuset..

   

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards