carinarhodin

Alla inlägg under oktober 2011

Av Carina Rhodin - 31 oktober 2011 08:46

På onsdag blir det vaterinärdags igen; för att kolla upp vår ponny Ida som hostat i några veckor..man är ju orolig att hon fått bronkit pga dammigt hö!! Har bytt höleverantör men det är hosta morron o kväll ändå..ja jag ska inte låta fantasin skena denna gången utan vänta på vad veterinären säjer..kan tänka mej att det blir byte till hösilage iallafall.

 

I går morse: Elina äter "bakisfrukost" medans Ida går o betar i trädgården..


 


Som en del förstått, så finns inte ridskolan kvar längre..det är bara privathästar kvar på gården och därför har Belmondo blivit av med sina hagkompisar, jo han har en styck kvar men den hästen får inte vara ute lika länge som vi vill att Bellis ska vara för att må bra!! Därför ska vi åka o titta på en ponny den här veckan som isåfall Alva ska sköta om..fortsättning följer..


 

Barney min lilla goding i morse..han behöver inga hagkompisar utan går på lösdrift alldeles själv..hehe. Tänk så okomplicerat det är med katter.

Av Carina Rhodin - 26 oktober 2011 14:35

..ja, för idag har jag varit hos tandläkaren och ett under har skett; jag hade inga hål!! Det var nog 30 år sen det inträffade senast..fastän jag inte är nån godisgris så har jag alltid haft massa problem med gaddarna, typ varbildning, rotfyllning..men förra året la jag ju ut en förmögenhet på att sätta in 6 porslinskronor (vilket kostade lika mycket som en ponny typ..i tävlingsskick då) men det var det värt och numera har jag ett riktigt stomatolleende  

  

Borsta borsta..


Säj den lycka som varar..det kan ju inte gå en hel dag utan att nåt tråkigt händer..hm. Ja, så när jag stod på tandläkarparkeringen fick jag för mej att ringa ett samtal utanför bilen och då "smack" så gick bilf*n i baklås med nycklarna inlåsta på sätet..så retfulla dom såg ut.

Men vilken tur att man har ett brett kontaktnät, hehe..ringde upp 2 riktiga biltjuvar, vi kan kalla dom Peter och Lasse, dom kom med stålvajer o tång och efter lite lirkande så fiskade dom ut mina nycklar!! Tack grabbar  

Här fiskas dom upp,,,,,,,,,,,

Av Carina Rhodin - 25 oktober 2011 20:00

Cha cha bloggen..hehe.nu har Carina inte varit på hugget på nåra dar. Det brukar ju betyda att antingen har det hänt för mycket eller har jag inte varit i form..(är man det nånsin egentligen förresten) Ja i lördags var jag på möte med jobbet i flera timmar på Scandic Hotell och jag satt på en hååård stol och leeed hela tiden. Jag har ju ett diskbråck i nacken och sitta still är döden för mej alltså slutade det med nackspärr framåt kvällen..


Men så i söndags körde jag ändå till Emmaboda som jag lovat Alva, Curlingmorsa som man är, hälsade på Klara där och Alva fick rida hennes söta ponny Smulan...Curlingmorsan hängde på långturen gåendes och när vi kom hem på kvällen var det ännu mer ajaj i nacken, men det visste jag ju att det skulle bli hehe  

 

Klara, Alva o Smulan


Nu ska jag snart sluta o klaga men tänkte visa hur min bil såg ut efter att vi frontalkrockade med en älg i 90 km..och då kan man ju tänka så har exakt 2 år efteråt, att man ska va tacksam för att det "bara" blev lite nackont..(förutom skärsåren  o skallskadorna men det läkte ju fort som f*n)

 

Vila i frid Twingon min...tänker på dej ännu..saknar dej..Volvon kan aldrig bli som du var...

Av Carina Rhodin - 21 oktober 2011 21:00

Hastigt o (o)lustigt tar allt slut och redan i morron åker Amigo hem till ägaren på Hasslö. Alva hyrde Amigo igår för allra sista gången och så bra som det gick igår, får hon vara väldigt nöjd med. Roligt med ett bra avslut men ändå såå sorgligt.


Har funderat lite på det här med b-ponnysar..hm. Det är nog dom hästarna som byter ägare mest..helt plötsligt är ryttaren för gammal eller för lång, ungen ska ha större ponny..osv. Ja, tänk om det varit tvärtom; "Alva, nu är du fjorton, mamma kan inte ha kvar dej längre. Jag vill ha en yngre dotter"..eller "Elina, du vill bara rida dressyr men mamma vill ha en dotter som hopptävlar så jag får nog byta ut dej" hehe..ja så är det i hästarnas värld och dom har inget o säja till om. Därför kommer jag aldrig att sälja Ida, jag vet att hon trivs bara här med oss och skulle inte kunna leva med att svika henne  

  Hej då Amigo...


Vi har även gosat lite med stallets minsting Anemon som oxå flyttar till ny ägare i morron..

  Alva och Anemon i kväll.

Av Carina Rhodin - 18 oktober 2011 20:53

Nu är det verkligen höst och tråkväder; blåst, regn och mörkt!! För o piggna till lite efter jobbet så åkte vi till solariet på Bergåsa..och gud vad skönt det är att sola och gud vad rädd jag är o få hudcancer då..not. Jag är där ca 1 gång/månad och jag är såå trött på alla förmanande kärringar.

Och så blir man på lite bättre humör när man har lite lurvtussar som möter en i dörren när man kommer hem..  

  Beverly har varit hos oss i drygt 3 veckor nu..

  Den här katten har inte haft något bra liv innan, därför är hon så tacksam och kan äta precis allt som bjuds..inga divalater här inte..som Cloetta tex som jag skämde bort så till slut  väckte hon mej varje natt och ville ha skinka...hehe..

Av Carina Rhodin - 15 oktober 2011 21:15

Lördagkväll o jag är så singel som det bara går..Har kört in Elina till stan efter att vi tillbringat kvällen i stallet. Den nya klippmaskinen invigdes och nu är Ida fin. Fast hon har bytt färg från fux till musblack..  Bellis har fått nya täcket på för natten och hoppas det är helt när jag kommer ut i morron..Och så har jag gjort Amigo fin eftersom Alva är bortrest i helgen. Hon har shoppinghelg i Växjö med hotellövernattning och nu ikväll har hon varit på hockey när Timrå mötte växjö..hoppas nu hon fått plåta sin idol Ilka Pikkarainen ..Alva är ett stort Timråfan kan tilläggas, ovanlig för o va en fjortis från Karlskrona men så e läget..

     Ida njuter när hon blir klippt..


Hittade en bild från förra våren då vi var o hälsade på Belmondos uppfödare Maria. Det är hans halvbror som Elina fick provrida, Wellington. Dom har samma mamma; Pomona som Maria alltså äger..Vi tyckte att Wellis var gigantisk och sa "så stor blir inte Bellis"...Men det var precis vad han blev...

 

Av Carina Rhodin - 15 oktober 2011 15:22

Jag har ju skrutit så mycket om Bellis sista tiden men jag kan berätta att han KAN hitta på hyss oxå...som t ex i morse när Elina kom ut i stallet har han bitit sönder sitt fleecetäcke, som hängde i strimlor runt kroppen, haha och på nåt vis har han fått av sej både benlindor o paddarna som han sedan grävt ner under torven  


Ja så det blev till att åka till Fåglasång och införskaffa nytt. Blev även ett skrittäcke till Ida samt en alldeles egen klippmaskin, som farsan bjuder på. (jo det finns en Curlingfarsa oxå..)

  Klippmaskinen är från Globus, ny på marknaden.

Av Carina Rhodin - 14 oktober 2011 19:43

Ett litet kvällsinlägg hinner jag med nu när jag har en snabb dator..Hovslagaren var här i kväll och satte på framskor på Bellis..första gången och han var lugn o fin precis som när han blir verkad..ja sen gick Elina upp med honom till ridhuset så att han ska få göra av med lite energi efter 4 dars boxvila..

Hon gick nåra varv o han studsade lite i passage typ men så lydig så hon tog av repgrimman och löslongerade honom för första gången och han lydde efter smackljuden, fan vilket psyke hästen har alltså, unghäst efter boxvila och han håller sej så lugn..i morron får han gå ut i hagen tillsammans med Helge igen..


Ja så lite bilder på fjortisen Alva som kämpar på med lilla hetingen Amigo, hehe..

  

Alva & Amigo i paddocken igårkväll........

  Sen på med rosa pyjamasen efter passet

  GONATT säjer Amigo

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Skapa flashcards