carinarhodin

Alla inlägg under december 2013

Av Carina Rhodin - 30 december 2013 20:12

Snart är det här året slut och det är bara o hoppas att 2014 bjuder på lite roliga saker..den här hösten har ju varit sanslöst deppig, med sjukdomar och dödsfall av flera djur och vänner i vår familj..senast igår fick en granne och vän en stroke..


Jag tänkte att jag skulle börja det nya året med att införskaffa en ny bil..så idag klippte jag till!! Får hämta " den lilla svarta" på fredag..ajöss med tråkiga Volvon, nu blir det Ford ett tag..


 



                                                      GOTT NYTT ÅR 2014!!  

 

 

 

Av Carina Rhodin - 29 december 2013 14:44

I förmiddags tog vi bilen ner till centrum i Nättraby och parkerade..gick en lååångpromenad längs Nättrabyån och tog lite bilder längs stigen..underbar natur och ser verkligen fram emot att gå där en härlig vårdag..snart snart så...


       


Där skulle jag nästan kunna tänka mej att bo..tänk en sommardag när skärgårdsbåten "Axel" glider förbi...


     

   

Saltö och Dragsö i horisonten och därute Östersjön..


   

Vindstilla för en gångs skull och nästan lite vår i luften..


 

Och så jag då..lite varm i kläderna..hehe. Nu avslutar vi den här hälsosamma dagen med en fet Aztekapizza..

Av Carina Rhodin - 27 december 2013 13:24

Överlevde den här julen med och nu ska jag strax iväg till jobbet..och det ska bli skönt..fast det var en trevlig jul med mycket folk, 15 pers och det var jag som fick vara tomten som vanligt, fastän det inte finns några små snälla barn längre..EN bild tog jag på julafton och det var denna, på väg till Ronneby och det är Alva som övningskör dit..

 


Lite bilder på Bus-Stella i morse..


     


Och så pojkarna ute i hagen..


 



Av Carina Rhodin - 22 december 2013 18:31

Lite bilder från ikväll..trodde Stella ville posera lite när jag till slut tog fram lite tomtar..men som vanligt sover hon när jag vill att hon inte ska..och tvärtom..


     

Och Barney han var oxå trött i vintermörkret..



Vit jul..

 



Så Belmondo..

     


Av Carina Rhodin - 22 december 2013 16:06

Lite julpyssel i stallet till hästarna och hemma i köket donade "tomtemor"..usch ja jag har inget julpynt hemma ens men en liten julskinka och godis blev det i dag..vi ska inte vara hemma i jul och nu känns det inte som det är ens lönt o dra fram lådan med de få tomtarna jag har..på annandagen är ändå skiten över o man vill bara ut o shoppa julrea, äta vanlig mat o sen på fredag är det jobbardag och allt är som vanligt igen och man har redan glömt julen..hehe vilken glädjedödare jag är..men det är bara kalla fakta...


       

Bob har fått en ny hästskötare..

Av Carina Rhodin - 21 december 2013 12:39

En "uggla" tittar på en annan uggla..lilla Stella spanar in den fina blomman jag fick som tack för att jag fodrar en häst ett par gånger om dan som har boxvila i några veckor..jättekul att få men jag kräver liksom inget för att hjälpa "en vän i nöd"..


 


Har funderingar på att köpa ett släp till våren..vi hyr ju fortfarande de få gånger Bellis ska iväg och det har hittills bara varit typ 2 ggr/år..men nu blir han ju snart 5 och ska väl iväg o träna eller tävla utanför Västeråkras marker..har googlat runt och fastnat för dessa..de verkar vara de rymligaste, med tanke på Bellis storlek..


     

Det är Cheval, Böckman och nederst Ifor Williams..

Av Carina Rhodin - 16 december 2013 20:10

Skyndade mej hem från jobbet, (Posten och alla julkort..) för att hinna vara med Bob när han skulle få sin behandling..Bellis var redan klar då..ja först blev Bob masserad och Ramona kände att han var lite öm i de långa ryggmusklerna på båda sidor..förmodligen pga dåligt anpassade sadlar förr i tiden..han har ju bytt ägare 7 gånger sista 3 åren och då kan man ju bara spekulera i hur många andra han haft i sitt 17 åriga liv..och hur många olika sadlar han måste haft..och inte tror jag dom alla varit utprovade just för honom..Sen körde hon IR terapi och sist blev det stretching..han var så lugn o fin och tyckte det var skönt..det såg jag..


Lite bilder på krambjörnen:


         


Av Carina Rhodin - 15 december 2013 18:56

Idag har vi varit i Kalmar hela gänget..eftersom Alva ändå skulle tillbaks till skolan..men innan vi körde ut till Ingelstorp tog vi en shoppingrunda inne på Baronen..Fick ju presentkort på NewYorker när jag fyllde år så idag behövde man inte ens öppna plånboken och ändå få kläder med sej hem..och därefter blev det pizzeria Victoria.


Lasse, Elina, Alva, Hamza..


 


Sen körde vi till skolan och Elina ville såklart gå till stallet och kolla in sin gamla skolhäst Quintus som hon inte träffat sen hon tog studenten för 3 1/2 år sen..det blev ett kärt återseende..


 

 

Våren 2010 och Elina hade ett prov på att visa "häst vid hand" och det gjorde hon här med Quintus..


 

Elina tävlade med honom oxå och det var efter en dressyrtävling i Torsås i november -09 som vi på hemvägen frontalkrockade med en älg..som tur var hade Quintus redan lämnats tillbaks på skolan innan det hemska hände..


Nog om det..här en bild på våra gossar i morse..


 

  

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Skapa flashcards