carinarhodin

Alla inlägg under februari 2013

Av Carina Rhodin - 25 februari 2013 09:23

Fåglarna kvittrar utanför fönstret, katterna vill gå ut, om så bara en minut..det är ljust ute till halv 6 på kvällen..Jo, vi går sakta men säkert mot våren. Det är bara den där trista snön som ska bort nu...men vi har det rätt bra här nere i söder ändå. Dottern var ju i Norrland förra veckan och där låg snön i drivor upp till taket..hm..bara en jämförelse.

I morse kom denna stora mackapär för o kapa delar av det gigantiska trädet som står framför herrgården, och det måste väl vara ett vårtecken oxå?


 


Jag kan fortfarande inte släppa den där chockerande " nyheten" om de vanvårdade djuren..på en annan gård i Karlskrona..folk som innerst inne "kan" djur, men ändå låter det gå så långt som till vanvård, avlivning och djurförbud..


Men det finns faktiskt äkta djurvänner. En sådan manlig finns i vår närhet här på Västeråkra. Och nu har han köpt en häst som flyttade in på "våran avdelning" i helgen och är alltså boxgranne med Bellis och Ida...

Det var oväntat men ändå lite häftigt..Att gå lite på sina egna känslor och inte bry sej vad andra tycker, sånt gillar jag..


 


Här står den nya Mr Lexus Plopp, i Pocahontas gamla box...

Av Carina Rhodin - 19 februari 2013 23:15

Kan bli dyrt att ha sömnproblem..beställde precis den här stalljackan..och äntligen kan man slänga den 3 år gamla gödseljackan, precis vad den luktar oftast, hehe..........


 


HV Polo från Hööks


Nä, har någon ett supertips på hur man ska somna så mottages det gärna...jag har läst, spelat Ruzzle, gosat med katten, räknat får..nä skojar..men inget tycks göra mej sömnig...





Av Carina Rhodin - 17 februari 2013 21:10

Hittade en bild i arkivet, som utan ord, skulle kunna beskriva vem jag är just nu...hehe


 


I morron är dock Mamma Post ledig...och det känns inte helt fel. Faktum är att jag har kommit på lite konstiga tankar på sistone..jag börjar nämligen längta tills jag går i pension..hehe. Att vara lite så här medelålders känns inte utmaningarna så svåra jobbmässigt, och ungarna flyttar i år och sen...ja vad händer dårå..? Pension nästa anhalt?? Är det då jag ska flytta till spanska solkusten vintertid, för att sen i april bila hem till Sverige i min Porsche, för att rida den där islandshästen? 

Av Carina Rhodin - 17 februari 2013 11:41

Jag är ju en sån där människa som har väldigt svårt för att skiljas från en vän..och funderar lång tid efteråt hur fortsättningen blev..Ett sånt fall är hästen Bob..Han kom till Västeråkra sommaren -10, då ridskolan skulle börja om på nytt och ridskolechefen köpte då in denna ponny.

Min dotter Elina jobbade på ridskolan och fick då i uppgift att rida till Bob innan lektionerna skulle köra igång i slutet på augusti..Han fick gå tillsammans med Bellis och 3 vallacker till i en jättestor hage och blev som en lekfarbror till Bellis..

Första dagen ner till hagen ångade han på och var ganska ouppfostrad..men när han förstod att han äntligen hade en ledare så var han helt underbar. Han skötte sej exemplariskt och det klickade mellan Elina och Bob kan man säja..han var gudasnäll, även på uteritterna, hoppning osv..

Så kom dagen när ridskolan körde igång och Bob fick många olika ryttare, eftersom "han var så snäll". Men det var då problemen började, han började bocka av allihopa..Efter ett par veckor bestämde chefen att han skulle bort och bytas ut..Det förstår jag att man inte kan ha en häst med de olaterna i en verksamhet MEN jag förstår oxå varför det blev såhär. Bob vantrivdes och kände sej säkert lurad..Han trodde att han äntligen hade fått en ägare och ledare i Elina och sen var hon bara borta..Detta var hans sätt att visa att han inte trivdes..


Nu av en slump finns han till salu på Hästnet, han bor i Kungälv och har vandrat runt på 3 olika ställen efter att han lämnade Västeråkra i oktober 2010..Såna här hästar är det synd om..Han är 17 år och har säkert varit på lika många ställen...


 

Så söt med sitt stora huvud och lite för korta ben..Bob On..sommaren -10.

Av Carina Rhodin - 13 februari 2013 21:25

I morron reser yngsta dottern på en veckas Norrlandssemester, som sällskap tar hon influensan med sej och hoppas att inga baciller landade på mej i går kväll ( då vi delade säng och kollade youtube) 


 


Har en favoritlåt just nu, jag gillar ju lite "hjärta och smärta" hehe, och hade jag nyligen blivit dumpad så hade tårarna väl aldrig tagit slut om jag lyssnat på detta; James Arthur med Impossible.........


Av Carina Rhodin - 12 februari 2013 22:24

Har installerat appen nu, så det här får bli ett litet test..inte lätt det här med tekniken..höhö. Kanske jag lyckas med att ladda upp en bild på prinsessan oxå...

Av Carina Rhodin - 10 februari 2013 17:58

Alla djur har rätt till ett värdigt liv och det är ägarens förbannade skyldighet att se till att sina djur mår bra...Ja, de flesta har väl sett bilderna i tidningen på de svältande grisarna..Jag blir så illa berörd av att se denna vanskötsel och ställer mej frågan : Hur KAN man låta det gå så här långt? HUR tänker man?? Dessa små grisar lever ju i ett koncentrationsläger, att sakta få tyna bort..mot döden..är inget annat än djurplågeri. 


 

Bilden från BLT i veckan ..


Just nu har vi många lägenheter lediga här på Västeråkra och några har varit här och tittat runt..hade tänkt att göra lite PR igen men vädret har varit alldeles för grått och tråkigt för att gå ut på en foto-runda..det får bli en bild på eftermiddagens bak med Alva istället..vi provade att göra Leilas Cupcakes..jag har inte provat på dom innan för jag tyckte dom såg lite väl sliskiga ut..men de blev goda och det räcker att ta en..


   

Lite rosa skimmer på en annars ganska grå helg..


Av Carina Rhodin - 6 februari 2013 21:10

I dag är det ingen vanlig dag, idag är det Elinas födelsedag....bla bla bla blablabla..Tänk att den lilla lintotten har blivit en dam på 22 år..Vi började morronen med att ta emot Ingela från Fåglasång. Hon skulle kolla vad som kunde göra Bellis sadel bättre. För den har ramlat fram och tryckt och varit rent skit faktiskt sista månaden..Jo, först fick hon byta till det vidaste järnet och sen därefter behövde den komma upp lite där bak, så det blev omstoppning med en geldyna..hon tog sen sadeln med sej hem för att få den perfekt och imorron är den nog klar..Oj, som Belmondo vuxit..och växer han ur den nu, så går den inte att göra större utan då blir det att köpa en annan ny modell.


  


 

Bild från i helgen..(när han sträcker på sej så här så känns det som han är typ 2.50 upp till öronen)


Ja. själv fick jag ett litet "erbjudande" igen..(ibland undrar jag om det är för att jag är djurvän, eller blondin som jag får dessa hästar..folk vet vem dom ska fråga menar jag, jag har nämligen mycket svårt att säja nej..)

Det var Smilla det gällde, hon blir 2 till sommaren och är en kopia av sin mamma (Pocahontas) Fast hon kommer att bli större d-ponny. Men NEJ det är inte samma sak, sa jag...Det är ju som att vara kär i en karl man inte kan få och sen bli ihop med hans son istället..Ja, ungefär så..hehe..


 

 Förra sommaren då Smilla t.v var ett år..Gammelmärren i mitten är jag och t. h Minou..

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards