carinarhodin

Alla inlägg under augusti 2011

Av Carina Rhodin - 30 augusti 2011 09:41

Sticker iväg till jobbet nu efter morgonens alla "bestyr"..(få iväg en trött fjortis till skolan tar på krafterna)..så har jag gjort biffar samt fyllt i en arbetsplatsenkät, den heter så här:

 ..och det var ju ett passande namn, ska nämligen iväg i morron och rida ut på Focus..skimmeln ni vet. Gentlemannen har tydligen gått hoppSM en gång i tiden, rätta mej någon om jag har fel. Annars ska jag ta reda på mer fakta, vill ju inte sitta här o ljuga..    

Av Carina Rhodin - 29 augusti 2011 21:02

..Tjena Elina, tjena dottern. Här är brev från älsklingsmorsan.

Vi har kul på Västeråkra


Vill du ha mera pengar.

Jag vill göra en god gärning.

Du har väl spelat bort allting på tärning.


Du har nog roligt vill jag lova.

Men morsan hon har svårt att sova.


Är du rädd för spöken.

Ta nu inte till kröken.

Mamma kokar potatis,

Vill du komma hem o äta gratis....


Bla bla bla.. en bild på din häst från i morse kommer här i allafalll!!


   Ida

Av Carina Rhodin - 29 augusti 2011 08:25

Har inte gjort annat än jobbat, kört lite hit o dit på olika "uppdrag", därför dålig updating..Till slut lyckades jag i allafall hitta en kaninbur på Hasslö som var till salu och igår hämtades den lille hem..7 veckor drygt är han. Ja det blev en hane och det blev inte den helsvarta som vi först kollade in..

 Gamla nyfikna Cloetta var först fram o kolla vad vi hade med oss hem..

Lilla Moses, så söt där han ligger i vassen famnen..

 


 















Av Carina Rhodin - 23 augusti 2011 22:05

Skittråkigt att läsa om andras jobb (tycker jag iallafall) men tänkte bara berätta att detta är årets tuffaste vecka på Posten, näst efter julen då........

Bl a så delas ju alla kvinnors "husbibel" ut, ja IKEA-katalogen menar jag..

 Jag"bossar" inte bara över killarna som kvällsjobbar, hehe, jag börjar faktiskt dagen med o dela ut post själv...och som ni ser tycker jag att det oxå är kul   


Det kommer att dimpa ner nåt till grabbarna oxå, så får dom nåt o dregla över, o det är inte Lektyr..finns den tidningen längre förresten


Av Carina Rhodin - 21 augusti 2011 19:19

Helgen har mest tillbringats i bilen mellan Västeråkra-Borgmästarkajen,,ja, nu har hon definitivt flyttat dottern och vi har fått det ganska okej i lägenheten  

 Elina måste prova sin nyinköpta dammsugare genast...

   Pyttelitet kök därborta och man får huka sej ibland för o inte slå skallen i snedtaket..


Ja o så var vi ju på kalas i Ronneby igår. Syrrans dotter Kim fyllde 10 och vi gav henne parfym o nagellack, hon är ju stora tjejen nu liksom.

 

Av Carina Rhodin - 18 augusti 2011 22:02

Oamaj(Ronnebydialekt..) vilken lång MEN rolig dag. Direkt efter jobbet så körde jag till stallet där Focus står..Han är en arab, flugskimmel och håller ponnymått, 148, me like..Han var iallafall otroligt snäll, ja en Idatyp!! Vi red ut på en låång runda i okänd terräng för mej men Focus ägare red som tur var med på en annan häst, Nelly, så vi kom hem  Den här ridturen är nog en sådan som man kommer att minnas för det var så otroligt mysigt, underbar häst, kvällssol, trevligt sällskap, fåglarna kvittrade, osv

 Här är Focus, en äldre gentleman med hjärtat på rätta stället..


Ja, och yngsta dottern var på konståkningen ikväll och landade axeln..ja hon hade kanske ett liite för långt sommaruppehåll o varit lite ringrostig senaste veckorna men nu satt hoppen igen..och Alva är oxå glad ikväll!!

 Alva på isen förra hösten...

Av Carina Rhodin - 16 augusti 2011 21:06

Kolla denna länken; 

http://www.moveurmind.com/  Jag ska boka tid för hypnos!! Och vad jag vill ha hjälp med kan ni ju bara gissa..Kan hon hjälpa mej oxå så är ju det ett underverk. Men jag är ganska öppen för det lite ockulta, ni vet astrologi, spådomar, det övernaturliga..och så har jag ju en dotter som är "mottaglig" för andeväsen.


Man kan läsa om killen som stammat i 26 år och blivit hypnotiserad av Kim och nu "pratar rent". Det stämmer faktiskt för jag har själv pratat med honom!!     

Av Carina Rhodin - 14 augusti 2011 19:34

Nyss hemkommen från Anna i Skillingenäs, där vi tittat på 9 små kaninungar. Elina är ju "bara" 20 och vill så gärna ha kanin igen, hm..hon fastnade i allafall för den som var helsvart, de andra hade lite vita tecken här o där..men det var för tidigt o se om det var en hona, så det kan bli en annan av dom. Inte lätt o välja alltså, kolla bara så söta........

   Elina med den lilla svarta...gick under namnet Black Jack, men vi hoppas det är en hona..

   


Grejen är bara att den dag dom är leveransfärdiga; den dan då flyttar Elina hemifrån..och kaninen ska bo på Västeråkra, inte på Borgmästarkajen... 

   BARNEY FYLLER 10 ÅR I DAG!! GRATTIS DARLING

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards