carinarhodin

Alla inlägg under september 2016

Av Carina Rhodin - 30 september 2016 20:05

Varje arbetspass jag gör, är jag borta ca ett dygn..när jag kommer hem beter sej smådjuren som om jag hade varit iväg på långresa..hehe..tänk att man kan vara så efterlängtad  

 

När Hugo fått sin långpromenad springer han och Sessen upp och lägger sej i sängen..och vill ha mattes sällskap.


Idag reste Idris pappa till Casablanca, så fr o m nu är det mycket passning av den här lille vildingen..

 

Mamman red Buster och mormorn jagade barn..(och katt).


   

Varför är allt som rör hästskit så spännande...


     

Dom där två små är av samma skrot och korn..


Sen skulle Coco också ridas. Men då fick morfarn ta över..  


 

Globussadeln som Coco provade innan i veckan, den blev till salu... 


 

   



Av Carina Rhodin - 28 september 2016 19:39

Alva och jag åkte och handlade tillsammans, när vi ändå var lediga båda idag, sen lagade vi middan ihop..och det var trevligt med sällskap i köket..faktum är att jag tycker det är dötrist o laga mat till sej själv..


Dom här 3 är ju iofs alltid med, men men...  

   

"Låt mej va" skrek Sessen när Hugo gjorde lekanfall..


Senare kom hovslagaren..började som vanligt med att verka Cocos små söta hovar..det har tagit lite tid att vänja henne vid hovis och att hon ska stå stilla..har gått liite bättre för var gång och idag gick det kanon..

Att hon står o pillar lite får man ha överseende med..det är nog bara hennes personlighet..  

   


Buster är som han är..

 

..så snäll.


Sen hämtades höbalar i Fridlevstad..och nu är allt förberett innan dottern blir gräsänka..Hamza åker till Marocko i en månad så nu blir det nog lite barnpassning på kvällarna framöver..


Nu blir det jobb ett par dar igen hos mina pojkar..saknar dom när jag är ledig...  

Av Carina Rhodin - 25 september 2016 18:37

... då vill jag ut och gå..ta igen allt jag "missar" när jag jobbar...så idag blev det 2 längre rundor med Hugo..

 

I morse själva..


 

..och ikväll med Buster som sällskap..


   

Hästarna hade det skönt där uppe i vinterhagen..och mycket att äta..

 

Coco väntar på Buster som inte ville gå in..


 

Sessen höll mej sällskap i köket..vi bjöd på söndagsmiddag..

Av Carina Rhodin - 24 september 2016 21:02

Så var det dags igen..köpa sadel..Det är Coco som ska få ny..Hon växer..och när vi köpte henne la vi inte ut så mycket pengar på sadel, det blev en från Hööks,..hon var 2 1/2 och skulle ridas in bara..sen skulle vi sälja henne..

Men så blev det inte..

Hon har blivit nåt speciellt den där tjejen för oss..

  


Våran Ida hade ju en Globus Clic i många år som var super..och som vi typiskt gjorde oss av med när hon dog..(det är 3 år sen nu i september) En sån kanske hade passat Coco, dom är ganska lika exteriört, så ikväll fick Coco låna en sådan, fast icke-till-salu, och den låg väldigt bra på henne..

         

Det mörknade tidigt ikväll..och i morron ska hästarna byta till sin vinterhage..hoppas oktober blir lika regnfattig så vi slipper gyttjiga, gropiga hagar på ett bra tag framöver..

Av Carina Rhodin - 22 september 2016 20:10

Har jobbat några dagar nu (med övernattning) så lite osynlig här hemma på gård, och blogg..men idag är jag ledig och har tittat på hoppträningen här på Västeråkra..för Joel från Hästak..

 

 

Buster var med i första gruppen och när vi gick ner till stallet var det redan mörkt..

 

...och klockan var knappt halv 8..sånt som jag inte märkt nu när jag jobbat så mycket..man lever i sin andra lilla värld där uppe med sina små killar..

Min väska står i hallen och snart bär det av igen..Sessen packade ner sej själv och undrade om han får följa med..



Av Carina Rhodin - 17 september 2016 12:55

I morse var vi i paddocken, Idris och mormorn, när mamman äntligen skulle rida Coco..det har ju varit lite dagisbaciller som Idde haft och även delat med sej av..så Coco har fått vila hela veckan...men den lilla 3-åringen skötte sej lika bra för det idag.

     

Av Carina Rhodin - 16 september 2016 20:32

...jobbat kvar på Posten, hade jag inte fått vara med på denna lilla utflykt idag..Det är inte Buster jag rider hemma på Västeråkra..Det är Bart på KLRK..hehe, inte direkt planerat, därav osköna ridkläder..men va fasen man tackar inte nej om man blir tillfrågad..  

 

Av Carina Rhodin - 14 september 2016 21:16

I morron bitti åker jag till HVB igen och jobbar dryga dygnet..därför har Hugo och jag haft kvalitetstid idag..hehe..han har hängt med överallt där jag varit och så blev han extra glad när Alva o Rikard kom o hälsade på ikväll..för i morron blir han sådär moloken igen när han ser mej packa väskan (med kudde och väckarklocka  )..han förstår precis..

     


Vi var o hämtade ett paket oxå..matte hade beställt fleecetäcke till Coco..ett brunt ville hon ha, och det var inte lätt att hitta på nätet..i ponnystorlek..Hon har vuxit ur alla sina 115 täcken hon fick när vi köpte henne..Provade på henne bara..för här är det fortfarande sommartemperatur..

 

Med sån där fiffig blank utsida..

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards