carinarhodin

Alla inlägg under juli 2011

Av Carina Rhodin - 26 juli 2011 21:52

Sålt hästen, semester och helt plötsligt en massa ledig tid och en tjockare plånbok..Vad gör man då om inte åka o shoppa..  Vi åkte därför till närmsta och bästa shoppingstad-Kalmar. Fasen vad affärer o gallerior stan har..och vilken rea det var..köpte ett antal plagg på Monki, New Yorker, BikBok. Mm, love it. Var en sväng till Ikea oxå men det var inte lika kul..

    Alva älskar shopping...........


Ikväll gjorde Elina Belmondo fin och knoppade hans man för första gången. Så fin han blev lillen, fast han såg vääldigt stor och vuxen ut..2 år och 3 mån gammal är han nu. Gick upp med honom utanför ridhuset o fotade lite;

     Biter lite i tyglarna-bebisfasoner..

     Sen gick Bellis hem och knackade på hos grannen Mogge o tiggde lite morötter..Mogge ser lite rädd ut, och det är han oxå, hehe men han kan ändå inte låta bli o klappa med skräckblandad förtjusning.

  

När man har semester måste man påta lite i trädgården oxå..jag älskar det o det är så avkopplande. För ett par år sen hade jag nästan inga rabatter alls men nu har jag lyckats få till det liite som jag vill ha det..stenpartier, gamla växtsorter som passar in till det gamla huset med en väldigt stor stengrund. Fortsättning följer, för än är inte sommaren slut och ett projekt återstår..

     Fågelbadet som har blivit Cloettas...

   Innan stod kaninburen här och när dom dog planterade jag ett par rosor där och sen blev det lite mer...

       Den här stentrappen är sen typ 1700-talet..och då kan man ju inte ha ett sånt fult altangolv till..och det är där nästa projekt blir.

Av Carina Rhodin - 20 juli 2011 21:17

..så har sista tiden verkligen varit upp-och-ner...mest ner faktiskt! För att göra en lång historia vääldigt kort; Mysa är såld. Och det har ingenting med hästen att göra, hon är fantastisk, och jag har hittat det bästa hemmet till henne, där hon passar in, i en lugnare miljö. Gullmysa bor på landet hos en familj med egen gård och stallet har endast 5 boxplatser. Hon kan gå ute dygnet runt på kort gräs med 2 nordsvenskar, Leif och Lovis, samt en shettis..Hon fann sej direkt i flocken och Leif blev förtjust i henne redan efter en timme...Jag vet att jag gjorde rätt och känner mej inte så ledsen som jag trodde jag skulle bli. Känner mej mer lättad och glad att hon har fått det bästa!!     


Ikväll skulle Elina ut o gå långpromenad med Bellis i Rosenholmsskogen så jag sadlade Ida och red med..jag rider henne typ 2 gånger om året bara för jag känner mej alldeles för stor egentligen, trots att  jag bara väger 55 så får jag en känsla av att jag är med i "du blir vad du äter"...Men Ida pinnar på och har tydligen ingenting emot mej-

 



Här kommer en bild till på Ida..hon hade vart inne hos mej i huset o tiggt en morot innan Elina cyklade ner med henne till hagen...

Detta är den absolut sista bilden jag tog på Mysa, på Västeråkra, för vi ska hälsa på henne snart, hon är nyputsad o fin och Alva och jag gick en sväng med henne innan transporten kom. Älskade Mysa...men jag vet att vi båda mår bättre nu..   sen skiter vi i vad "alla andra" tycker, eller hur??  




















Av Carina Rhodin - 17 juli 2011 18:40

Söndag..blev det sovmorgon i dag då..?? Nä, var uppe vid 6 för o ta lite kaffe innan jag hade morgonfodringen åt de hästar som står inne om nätterna i sommar..Sen gick jag ut med Ida och Mysa till hagen och de gjorde lite morgongymnastik båda två...

 

Sen bar det av till Pauline för o kolla lite hur det gick för dottern o Bellis på clinicen..Deltagarna (Elina, Tove o Emmy) verkade mer slut än hästarna efter allt spring i gruset inne i korallen..  Men dom var jättenöjda och Belmondo har verkligen varit suverän. Det var hans första resa och han har varit cool, både i transporten och första natten ensam i gästhagen. Här kommer ett par bilder från idag;

   Elina o Bellis i korallen.........

     Pauline tv. - bästa tränaren med mycket kunskap, och klokskap, som även har förmågan att förmedla detta till häst o hästägare..då blir det lyckat.och Bellis fick morötter när han kom hem ikväll. I natt får han och Affe sova i sina boxar och vila sina trötta hjärnor.

Av Carina Rhodin - 15 juli 2011 20:22

Ja, då har det gått ett par veckor igen...och nu börjar min semester! Blev bjuden på fika idag av en kollega för att "fira" detta då vi båda blir borta 3 veckor. Fast jag är ju inte mycket för o fira o jag tycker nästan det är lika roligt att jobba (jo det är sant) men kakan var god.. 

Förra helgen var det helt tyst, tomt och öde i stallet (endast tomten var vaken) det var ju Falsterboveckan och "alla var där"...utom jag då..Jag var på havet och gled runt i skärgården på "Fanny" istället. Det var riktigt najs, säger en som är en riktig landkrabba annars.

   Mina vackra ben o så Marinmuseum i bakgrunden på Stumholmen..och så är det väl Jarramas som ligger där oxå. Och nej, jag har inte klämt tårna i nån dörr..jag är bara lite modern.  


Det här blir en riktig "singelhelg"..Lillan ska vara hos en kompis på Wambåsa, det är ju Hasslöfestivalen som gäller för dom sen, och Storan har redan åkt iväg till vår förra bästa granne, Pauline, som köpte egen gård norrut. Hon tog Belmondo med sej och det är clinic hela helgen..Tove är där oxå med sin Silvia, och även Emmy med Alfred. Pauline står för logi i gäststuga osv...det enda jag såg dottern packa ner var ett par flaskor vin...hehe  


Det säjs att alla har en "look-alike"....vilken är ni lik, eller skulle vilja likna..??

Jag själv är för gammal för o vilja va nån som jag inte är..lika bra o inse det nu vid 46. Men jag har en twin, så här ser hon ut o visst vill hon likna mej..en riktig wannabe..

   

Av Carina Rhodin - 5 juli 2011 21:35

Jag försökte verkligen o ta tag i min "blogg", för en månad sen..men det höll ju inte så länge. Ärligt talat har jag ingen större lust, men jag lovar att den kommer tillbaks. Om ett halvår eller så..........  Och nu har halva sommaren redan gått, och var det inte nyss vi hade så mycket snö? Midsommarafton tillbringade jag på Verkö iallafall hos goda vänner och f.d grannar. De bästa i världen!! Fick faktiskt lite "hemlängtan" och undrade varför i helvete jag skulle flytta tillbaks till Västeråkra....ingenting blir ju desamma som det var första gången, då det var ett paradis här och alla var vänner och vi hade poolpartyn och kräftskivor..och tävlingar och westerndagen..Sune, som då ägde Västeråkra red runt i cowboyhatt på sin Rudolf, här på gården..


Allt ett minne blott. Sune finns inte längre men en av hans 30 ridskolehästar såldes till Lyckeby. Det var för ett par veckor sen jag träffade Carito på Lyckeby ridskola. Han var 26 år och skulle nu äntligen få gå i pension!! Faen att den gamle ponnyn levde. Han red ju jag för 20 år sen!


Här kommer ett par bilder på Mysa i allafall och hon är nyss fyllda 8..Grattis.

     

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards