carinarhodin

Alla inlägg den 12 juni 2015

Av Carina Rhodin - 12 juni 2015 20:32

Åkte in till stan i förmiddags med Hugo för att leta upp det där hundklippningsstället "Fin Hund"..irrade runt på gatorna, kunde inte hitta, så till slut fick jag ringa och bli vägledd..hehe..och jag som jobbat på Posten sen -83 och trodde jag hittade allt..Jojo, skönt man inte bor i stan och måste gå på asfalt jämt med sin hund..fick mej en tankeställare och det var precis så Hugos förra ägare tänkte oxå, ..han var från Öland och skulle förbli en kille på landet..

 

Här stannade Hugo och sniffade lite extra..precis utanför affären Hundbiten..Nä, nu vill jag hem till Västeråkra istället, sa han..


Stella är antingen sjuk eller skadad, hon har legat inne hela dan och vill inte stödja på frambenen, hon verkar halt i båda..senast igårkväll sprang hon som en gasell på gården..och den som sett henne kuta här, vet att det går undan, hon kan liksom inte , utan springer jämt jämt..vet inte om det är det som har gjort att hon gått ner i vikt och blivit så smal..det med vikten samtidigt som hon har ont satte fantasin i sken och jag tror hon fått cancer..men hoppas ju förstås att hon bara stukat sej från nåt hopp..kanske från ett träd..det är en vild tjej Stella och hon har redan gjort av med några av de 9 kattliven, trots att hon inte fyllt 2 än..

 

Jag öppnade dörren för henne ikväll och då linkade hon ut till Sessen och Hugo..la sej ner och brydde sej inte om att jaga fåglar som kvittrade i buskarna, och då är det nåt som inte är ok...


Idris kom in en stund efter sitt besök på BVC, han har lyckats gå upp 1 kg och vuxit 3 cm på endast ett par veckor..Hur är det möjligt? Och hur lång ska denna gossen bli..när han föddes för 7 veckor sen, mätte han 47 cm och idag var han 57..Ett par bilder på 5-kilos-bullen..

   

Ganska lik pappa Hamza idag..iallafall frisyren..


   


Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards