carinarhodin

Alla inlägg under maj 2016

Av Carina Rhodin - 31 maj 2016 20:39

I morron kommer våra Norrlandsgäster som ska vara med på Alvas student..Jag borde kanske gjort nåt inomhus ikväll, typ städat, bakat eller så..istället för att gå ut och leka med Hugo i paddocken  

 

Fin bakbensteknik där..   


I morron kommer oxå veterinären och Coco ska få sin sista vaccinationsspruta 3/3..och äntligen är hon färdig med allt; vaccin, tänder, hovar, avmaskning..(Det är lätt att göra av med 5000 på en vecka när man har häst)...

 

   

Av Carina Rhodin - 30 maj 2016 10:09

Det här blir en kort arbetsvecka för mej..jobbar 3 dar sen kommer Norrlandsgästerna och på fredag tar Alva studenten..

Här kommer lite bilder från morgonen..Coco har vilat ett par veckor sen tandutdragningen och äntligen fick hon jobba lite..

       

 

Buster har fått godis av medryttar-Sara, en snäll tjej det där..  


 

 

Byter fortfarande hage i halvtid..fjärde veckan med tillvänjning tror jag..men det är väldigt kraftigt i år..

Av Carina Rhodin - 26 maj 2016 09:34

 

Igår fyllde den här lille jycken 3 år..körde ner till Djurens Värld där han fick välja födelsedagspresent.. 

Ett lufttorkat oxöra blev det..tyckte det stank koskit i hela huset igår där han låg och tuggade febrilt..så idag får han hålla sej utomhus med örat..  


Och dagens födelsedagsbarn heter Cesar..Han är 6 år nu..

 

Grannen och jag satt och snackade lite skit på trappan häromkvällen..Det var visst nån som satt och tjuvlyssnade..


 

Den här var inte så rolig att ha på sej..skulle tro att hon redan har krängt av sej den..I går var hon på promenad igen efter lite vila sen vargtänderna drogs ut..Det har läkt bra och hon slapp komplikationer..

Av Carina Rhodin - 23 maj 2016 20:34

Samma procedur varje dag..när vi hämtat upp hästarna vid lunch för att byta hage så startar Buster och Coco direkt med att klia varann..lääänge..


Ja, Coco är verkligen inte samma bitch som för ett halvår sen..


   

Nu är det den här lille brunögde som är busigast istället tror jag..  


Buster ikväll vid hoppträningen..

 

Av Carina Rhodin - 22 maj 2016 21:18

Vi har varit utomhus hela soliga dagen..och även Hugohund, så nu ligger han och sover gott på det nya fårskinnet..

Jag var hos Marita idag, vars kusin har fårgård, och hon hade fått hem ett 20-tal skinn..Svarta, gråa, vita..och jag hade svårt att välja ett. Till slut blev det ett grått..tänkte att katthår syns minst i det..  

 

Hade tänkt mej att ha det på golvet bredvid sängen..misstänker att några kommer att ligga där på natten..



 

Bilder från sommarhagen i morse. Idag fick dom beta där i 3 timmar innan de skiftade..och tycker redan de blivit lite småfeta..    

Av Carina Rhodin - 21 maj 2016 21:04

Ikväll när vi körde hem fadderbarn M tackade han flera gånger för "den bästa dagen i livet"..Först hade han besökt Integrationsgalan i Brunnsparken i Ronneby, och så gick hans dröm i uppfyllelse om att få rida Buster..


         

..och de här två har blivit bra kompisar..(M har inga syskon eller föräldrar kvar i livet)


     

Av Carina Rhodin - 21 maj 2016 13:22

Efter att hästarna fått gå i sin sommarhage ett par timmar gick vi ner för att skifta..Håller fortfarande på med "inbetning" då vi inte önskar fång..


Coco hade fått lite uppmärksamhet där nere..

   

Paret som har pensionatet i Boråkra var på promenad med sina fina lurvisar..


Inte så kul att fångas, hade nog hellre gått kvar här nere i det gröna..

       

 

"Vi hinner ta en tugga till"..


 

     


Ikväll kommer fadderbarnet och ska få rida lite på Buster..och i morron en tjej som svarat på annonsen om medryttare till Buster..Hoppas båda blir nöjda.    

Av Carina Rhodin - 20 maj 2016 11:39

Gomidda..Idag var det min tur att gå till tandläkaren..dock inga utdragningar men en stor lagning längst bak.. min tandläkare konstaterade idag att genom alla dess år jag varit hennes patient, är jag stelare än nånsin i käkarna..hehe. Tack Margareta..  Kunde inte öppna käkarna tillräckligt för att få dit den dära järnställningen (är det matrissen hon säjer..) Men det är bara o gilla läget o tänka positivt..Jag har råd att gå till tandläkaren, jag har porslinskronor som är värda lika mycket som ett finare halvblod..  och jag kan ringa när som jag får problem..Ja, jag bor i Sverige och hur hade jag sett ut i mun om jag var en fattig hazar i Afghanistan..och hur hade jag mått..med trasiga tänder, eller förmodligen tandalös vid detta laget..Så tack för vår Folktandvård och strunt samma om jag är stel som en pinne..


Här är nåra mjukisar i morse iallafall..

   

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards