carinarhodin

Alla inlägg under november 2014

Av Carina Rhodin - 27 november 2014 13:57

Är ganska slut redan innan jag åker till jobbet idag..har legat och gapat hos tandläkaren i 1 1/5 timme..jag är en av de få som lyckats bita sönder en porslinskrona..därför var min tandläkare tvungen att slipa ner den och sen gjuta en provisorisk löstand och om ett par veckor kommer den nya i porslin..Jag är härdad och kan göra det mesta utan bedövning men nåt jag nästan får ångest över så är det den där leran i skenan som man gör avtrycken med hemsk..den ger mej både kväljningar och panikkänsla..


Fodrade mina gossar lite sent..men nu är de nöjda där uppe i gyttjan..

           


Visste ni att alla postbilar ska bli blåa istället för gula..allmänheten kanske inte bryr sej men för en gammal posträv som jag så känns det fel fel fel..Posten är gult för mej..En bild på vår första nya som kom igår..

 




Av Carina Rhodin - 26 november 2014 19:44

Följde med Elina upp till ridhuset ikväll när hon skulle longera Buster för första gången..jo, hon har aldrig gjort det med honom, han har ju vart så fin o mjuk ändå och inte har han varit skadat eller busig och behövt longeras av den orsaken utan idag var det bara för att göra nåt helt nytt..han är så känslig och fin och lyssnade på Elinas kommando lika duktigt som Bellis gjorde..fastän det var 2 hästar till i ridhuset så var han koncentrerad ..Så kul att se och ännu ett bevis på vilken snäll häst han är..

I slutet tuggade han så där avslappnat och såg väldigt nöjd ut..med all rätt..

Lite dåliga bilder på det..:

             

Och så "avslappningsövningen" Pauline lärde ut, att göra efter avslutat pass..Gud vad mycket hon lärde oss som fortfarande och alltid kommer att jobbas efter..


Av Carina Rhodin - 26 november 2014 13:56

Matlagning är väl inte mitt största intresse precis, äta bör man annars dör man, men ibland om jag hittar nåt som verkar enkelt och gott då provar jag..idag bjuder jag på detta receptet taget från Cissis blogg, en tjej som ägt Bob våran häst en gång i tiden, och som vanligt så var hennes mattips klart godkänt. Ja, det var faktiskt asgott...


   


Ingredienser:


1 kg skivade kycklingfileer

2 dl creme fraiche

3 dl vispgrädde

1,5 dl stark ajvar relish

1 tsk honung

2 pressade vitlöksklyftor

2 dl riven gratängost

salt vitpeppar


Gör så här:


Bryn kycklingfileerna och krydda. Lägg ner i ugnsform. Blanda ihop allt det andra och smeta det över kycklingen. Strö den rivna osten överst. In i ugnen 200 grader i 30 minuter.

Smaklig måltid.

Av Carina Rhodin - 26 november 2014 09:40

Nu avspeglar sej bloggen på hur både jag och vädret är..alltså trist och tråkigt..hehe..Läste i tidningen i morse om en 50-års firande profil..Han tyckte det kändes som citat "En höjdpunkt mitt i livet. Livet börjar vid 50 och jag ser fram emot de andra 50 åren." Haha, vilken positiv människa, blir riktigt avis men själv känner jag det snarare som att vara i livets slutskede.. 


Var hos neurologen i måndags (pga mina balansproblem) då fick jag reda på att jag helt plötsligt har fått högt blodtryck (160) och det kom ju som en julklapp, jag som alltid varit lågtryckare (110) hela livet..Jag är varken fet eller dricker alkohol så vad beror detta nu på?

Ska på kontroll snart igen och se om det blir ytterligare en medicinburk att ställa på köksfläkten..  


En liten solstråle är iallafall Stella och Cesar, mina följeslagare..Alltid pigga och glada, fast lite missvisande bilder på det kanske. Men Sessen måste ju få vila lite ibland oxå mellan sina racerlopp..

 

   

Stella är alltid så intresserad av Silvya..Sitter där hur länge som helst och tittar på hur hon borstas, äter och när det mockas..


 





Av Carina Rhodin - 22 november 2014 13:15

Bjöd in på våfflor och kaffe..Sessen ville vara med vid bordet men hans stol var ju upptagen av en stor plastbalja..Men den gick ju bra att ligga i den oxå, tyckte världens underbaraste katt!! Cesar är som ett litet barn som vill vara med på allt jag gör i köket..min ständiga följeslagare..

   


I morse var det minusgrader för första gången i höst, men curlingmorsan hängde ändå med upp till ridhuset och satte sej och förfrös baken på läktaren medans "barnet",(Elina snart 24) red Buster..  


 

Av Carina Rhodin - 21 november 2014 13:36

Jag är ju ingen större fan utav julen, som de flesta kanske vet, men i år får vi gäster en vecka över jul och har blivit erbjuden hjälp med det mesta..  Därför har jag faktiskt börja köpa in lite saker så de ska få lite mer julstämning än vad jag normalt brukar fixa..nya ljusstakar till gästrummet, en amaryllis står redan i köksfönstret..och en krans på dörren har vi fixat Sessen och jag..ja, i år ska det bli en riktig julstuga..


 

 


Stella kollar in den nya lilla bocken..

   


Ingen snö än men fasen så kallt och ruggigt..Buster behövde verkligen det där nya täcket, nyklippt som han är.

   

Av Carina Rhodin - 20 november 2014 19:51

En riktig pysselkväll med hästarna..Buster blev först klippt och sen tvättades och klipptes svansarna på bägge och lite annat som hör till..Hamza kikade in i stallet och ville assistera..

     


Titta man nära på Buster så ser han nästan ut som Pippis häst..

   

Av Carina Rhodin - 20 november 2014 15:30

Tog en runda bort till Hööks för att köpa ett nytt täcke till Buster..hehe, vilket i ordningen har jag tappat räkningen på, men känner mej lite som expert inom täckesområdet numera.."Förr i tiden" när vi bara hade Ida-ponnyn så var det liksom ett vintertäcke och ett regntäcke och så var det bra med det..inte tänkte man på hur många grams fyllning det hade heller..

Idag blev det då ett lite tunnare vintertäcke 200 g med hals för nu ska Buster klippas igen..tredje gången i höst men han är ju ponnyras och får en väldans tjock vinterpäls att svettas i annars på träningarna..

Stella och Cesar var som vanligt framme och skulle prova först..Konstigt, men de här katterna verkar ha förkärlek för hästtäcken..

   

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards