carinarhodin

Alla inlägg under juli 2015

Av Carina Rhodin - 29 juli 2015 13:08

  Idag gratulerar vi lilla Ingrid, Västeråkra Herrgårds Grand Old Lady, som fyller 92..fast fortfarande 22 i sinnet..få förunnat..och ingen kan matcha denna dam..som kan allt om fotboll och hockey-tabeller som hon gärna prata med Husse om..

     

För ett par dar sen hann vi med ett besök i Nättraby, Hugo och jag..stötte på Axel..inte nån annan liten jycke då, utan skärgårdsbåten..



Av Carina Rhodin - 27 juli 2015 07:08

och likaså semestern..första veckan var kanon på alla sätt men sen kom det dåliga vädret och sen borrelian..jag äter fortfarande pencillin och mår lite pyton..Så idag känns det väldigt bra att gå till jobbet, för semester vill jag inte ha längre..

Idris med familj är i Sundsvall så nu passar jag Buster och Rullan istället för honom..  

Hur är det möjligt att en 3- månaders baby håller sej vaken i 85 mil på tåg med gott humör?

 

Idris kunde i allafall..


Igår gick jag in och höll Rullan sällskap, (hon bor mittemot) Vi tittade på Mannen som kunde tala med hästar..fast Rullan ville hellre kela..

 


Efter det omtalade ovädret med regn och åska så fick smådjuren äntligen komma ut på lördagkvällen..det blev riktigt varm och skönt. För en gångs skull..Hur många tropiska sommarkvällar har det varit i sommar egentligen?

Jag minns bara typ två..

 

Hugo och Sessen låg ute hela kvällen på en filt i det blöta gräset..vilka underbara små killar..


Hugo gick en sväng inne hos fåren och så kommer baggen med bestämda steg mot oss..Jag är inte rädd för denna lilla Pellegris-bagge..men lite kaxigare har han  dock blivit och för att visa respekt för honom så lyfte jag upp Hugo. Och gick. Man vet ju aldrig...

 

Och så blev det lite lek med snälla Abbe..

   



Av Carina Rhodin - 24 juli 2015 11:00

I morron åker Elina, Hamza och Idris på semester, så imorse var det sista gången på en vecka som E får rida..stackarn..  Vi satte upp några hinder och Buster fick hoppa en liten bana..han har varit ganska slö de sista veckorna men när det ska hoppas så taggar han till..tyvärr är väl inte hopp-konditionen den bästa i dagsläget men den kommer nog framåt hösten när det tränats lite mer kontinuerligt..

   

                 


Lilla Idris är 3 månader nu och igår fick han sin första vaccination..mormorn följde såklart med till BVC..

 

I väntan på sprutdoktorn..Idris fick sen en febertopp på kvällen men var lika glad ändå..


Av Carina Rhodin - 21 juli 2015 10:49

..hehe. På en stol i strålande sol mot ridhusväggen i morse..Vi kollade, jag och Idris när Elina red och vi svettades..MEN det var då det..nu regnar det som vanligt och humöret sjönk några grader..Ska ändå köra iväg och leta upp ett nytt flugtäcke till Buster i en större storlek då hans nuvarande straaamar..Slimtight kan man säja..Grabben har lagt på sej lite sen förra året och vem vill gå i för små kläder..

 

Idris ville hellre titta på mej än sin mamma  


 

Till helgen resan han iväg på sin första semester..


Det är nog bara dessa 3 tjejer som rider varje dag och igår lyckades de alla komma på att rida på samma tidpunkt..Fast paddocken är stor så blir det ändå trångt på nåt vis, en övar på slutor medans en dundrar fram i galopp men det är väl få förunnat att ha en stor ridbana alldeles för sej själv..

Underlaget var blött och ingen hosta från Buster alls..

     

Av Carina Rhodin - 20 juli 2015 16:39

..var på vårdcentralen och visst hade jag fått borrelia..solklart fall, så nu blir det pencillin 3 ggr om dan i 10 dagar..


Sen har hovslagaren varit här och skott Buster. Precis när vi tog in dom så öppnade sej himlen och lagom tills de skulle ut igen så kom solen..Idris var med och kollade in vad den dära Bengt höll på med..

 

Titut..


Och Jocke hade det tråkigt medans Buster blev fin..stod och gäspade precis hela tiden..

     

 

Idris blev med lite trött fast i själva verket tar det bara en halvtimme, han är inte bara duktig, han är snabb oxå..Hovis alltså..


Sen hängde Idde med hem och hjälpte mormorn att pärla armband. Djurens Rätt hörde av sej igen och ville gärna ha mer att sälja på nästa marknad i månadsskiftet..

 

 

Gulligt va..en knubbig barnhand som värnar om djurens rätt..det ska börjas i tid..




Av Carina Rhodin - 20 juli 2015 06:42

Det här är ju tänkt som en bild-djur-blogg..men men..Hade ju ryggvärk förra veckan som följdes av 2 dagar med hög feber..och i helgen så upptäcker jag denna blaffan på baksidan av mitt ben..nästan 1dm i diameter..

 

La i hop 1+1+1..och misstänker borrelia. Så nu väntar jag på att vårdcentralen ska öppna sin telefon..


Jag har ju ett litet ulligt par som älskar att ligga i mattes säng och vänta där på henne..så inte är det omöjligt att någon har lämnat en fästing i sängen...

 

Ibland hittar jag fästingar krypande i Sessens långa päls..men få kommer in till skinnet och biter sej fast..


 

Buster har däremot aldrig legat i min säng..  

Av Carina Rhodin - 18 juli 2015 10:25

såklart..vad annars. När jag skulle gå ut på sista kvällsrundan med Hugo började jag hacka tänder och må pyton igen..

Febern kom tillbaks hela natten men nu peppar peppar mår jag bättre igen..

Fick en bild skickad till mej igår..Cesar hade varit på besök i stallet och bosatt sej i Jockes box..

Cesar är en mycket social herre med ett väldigt stort mod och självförtroende..Här kommer jag liksom..Klappa mej, kela med mej..Han är nog den roligaste katten jag ägt faktiskt.

 

Tänk om alla människor hade varit lika bra på att hälsa, som Sessen...

Av Carina Rhodin - 17 juli 2015 19:35

..efter flera dagar med djävulsk ryggvärk fick jag då 40 graders feber inatt, hackade tänder trots flera lager kläder och filtar..Det här var inte vad man önskar på semestern men ikväll är jag feberfri och vill inte ha nåt bakslag i natt, tack..

   

Så här glad är jag just nu iallafall..


     

..och dom här 2 är alltid glada.Sessen och Hugo.


     

Buster och Elina var ute i skogen medans Hamza och Idris kom till oss och fikade..


Alva har jobbat hela eftermiddagen med att köra hit hösilagebalar..Västeråkras eget..

   

Hugo ville prova åka lite traktor med lillmatte.   

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards