carinarhodin

Alla inlägg under juni 2011

Av Carina Rhodin - 17 juni 2011 20:52

I kväll var det träning för Bellis..denna gången som handhäst. Emmy red på Alfred och band fast Bellis med grimskaftet i Affes sadel..Elina red bakom på Ida. Dom är fortfarande ute i skogen och jag hoppas det går bra!! Här sitter curlingmorsan och målar upp lite skräckscenarier..

  Emmy binder fast Bellis i Affes sadel..

  Elina längst bak på Ida som ska ge Bellis kommando för skritt trav o galopp, hon har ju olika "läten" för alla gångarterna.


Själv tog jag det lite lugnare och fixade Mysan fin istället, vill inte rida med och störa lixom.. Mysa har varit ute länge idag utan munkorg..och nånstans i stora hagen har hon lyckats kränga av sej flughuvan..orkade inte leta upp den ikväll. "Varför ska man göra nånting idag som man kan skjuta upp till morgondagen"..?? Eller hur det nu var....  



Av Carina Rhodin - 16 juni 2011 21:33

Det här får bli en snabbupdate för datorn är galen ikväll!!! Allt som jag skrev nyss bara försvann och jag orkar liksom inte ta allt en gång till.........   

Jag och dottern har iallafall ridit ut på våra puddingar och det var skön avslutning på en jobbardag för oss båda.


Mysa går nu helt utan munkorg 10 timmar om dan och det känns underbart, och speciellt för henne..hon är inne om nätterna men hon har ju sällskap nu så det går jättebra. Snart kan hon nog vara ute dygnet runt..

 Mysa efter ridturen ikväll..lite svart runt nosen av det nya och nyputsade tränset...


Mysa fick stå kvar i stallet i natt men Ida gick jag ner med till hagen igen..

 Godnatt Ida vi ses i morron...


Nej, nu måste jag göra lite nytta. Har ju ett "privatliv" oxå!!

Av Carina Rhodin - 14 juni 2011 21:50

Häromkvällen hade vi lite "miljöträning" med Bellis..det var längesen vi hade presenningen framme så då tog vi fram den igen och gjorde lite så här...

 Han är så duktig Bellis och ingenting verkar han tycka är otäckt. Han somnade nästan när Elina la presenningen över honom,,


Igår red Elina och Alva ut på Ida och Mysa för jag har varit lite sen om kvällarna..och ikväll fick min lilla fjording vila lite..jag ställde henne bara i stallgången och gjorde lite skönhetsvård. Dessutom hade hon fått en rejäl spark på höger bak, som tur var ganska högt upp på mjukdelen, så det nästan hade spruckit..dessa jobbiga sto när dom brunstar. Och nu är dom 6 stycken i samma hage. Jag sa sist när dom blev 5 i våras, att nu  får det räcka....

Jag gick en liten promenad med henne i repgrimman bara för o se så hon inte var halt..

 Mina 4 flickor............

 

Jag harju en "bloggläsare" ända borta i Orlando; och för dej kan jag nu berätta att fåren äntligen har fått byta hage. Dom har gått i parken uppe vid lusthuset i ett år nu så nu var det dags att byta hage till andra sidan vägen..flytten gick väldigt bra. Det var bara en liten stackare som kom lite på villovägar men Allatorparn fångade honom och bar honom över vägen..

 Baggen Svarte Rudolf i täten med sina brudar i släptåg..

 

Alla har väl hört talas om att vi ska få nya sedlar om ett par år..men här kommer en till, med en helt ny valör..

 Stackarn............

Av Carina Rhodin - 12 juni 2011 19:03

Nu är jag här igen!  La ner både Facebook o bloggande för ett par veckor sen för jag undrade faktiskt vad det var för skit jag höll på med...hm. Men nu efter ett par efterlysningar om ett nytt inlägg så fortsätter jag med "bloggen"..den andra skiten kan andra hålla på med..man blir liksom förvånad ibland hur vuxna människor blir så personlighetsförändrade på "fejan"..    

I elva dagar har jag varit ledig nu, och i elva dagar har jag varit förkyld med lite komplikationer...inte så kul när det var som varmast förra veckan då jag även var lite hästvakt åt dotterns hästar oxå...hon var i Stockholm o festade loss några dar..     Har ridit ut ett par gånger med Mysa i Rosenholmsskogen i veckan och det var underbart så klart.  Elina har varit hästvakt åt Emmy nåra dar nu när hon var på Sweden Rock, så ikväll red döttrarna ut tillsammans på Alfred och Mysa..

 Elina ser ut som en flugskit på Alfred..........


Mysa fick inte gå med den lilla shettisen Anemon längre, så det var till o köpa munkorg och släppa ner henne till sina gamla kompisar nere på fältet..Det har gått bra och jag har minskat ner antalet timmar varje dag med munkorgen och idag gick hon helt utan...Hon är dock inne på nätterna och fick en ny boxgranne ihelgen som oxå ska vara inne på nätterna. Det är en liiten welshflicka som heter Saga...så nu blir det inte så ensamt för henne längre..

   

I går tog Elina en riktig genomkörare med Mysa i paddocken. Mycket skänkelvikningar o galopp från skritt, vilket inte jag klarar..med henne..hm. Hon tog även ett par skutt när hindrena ändå var framme, för Emilia tränade med sin Mirco samtidigt i paddocken. ..

Det är definitivt ingen hopphäst jag köpt men kan bli väldigt bra i dressyren...





     

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards