carinarhodin

Alla inlägg den 17 maj 2015

Av Carina Rhodin - 17 maj 2015 19:39

"Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder"...vem har hittat på det uttrycket? Hur mycket kläder, samt vinterdunjackan på, har jag frysit och haft migrän i stormen ändå..


Lite bilder på sötnosarna ikväll blev det trots allt:

 

Cesar och Stella hittade en mask i regnet..


 

"Hm, intressant sak det där", sa Sessen..


        

Av Carina Rhodin - 17 maj 2015 09:58

Jag passar Idris titt som tätt medans mamman grejar lite med Buster men igår åkte hon iväg en timme för att shoppa och jag skulle passa alldeles ensam..hehe..men det gick hur bra som helst. Idris var vaken och bara låg där och tittade, han fäster blicker nu och flinade t o m åt sin mormor när hon sjöng en Pippi Långstrumplåt..  

   

"-Jo, kan inte jag också få en ponny", sa Idris.."Jovisst, lilla vän men du får nog fylla åtminstone 1 år först" sa mormorn..  


Vid 7 i morse på morronrundan blev jag och Hugo och Cesar överfallna av 2 stora svarta lösspringande hundar..Katten Cesar hann fly hem genom stallet men en av de svarta flög på Hugo som jag hade kopplat..Hugo skrek och trasslade in sej runt mina ben och jag hann tänka på den där tjejen Susanne här i stan som det stått om i tidningarna sista dagarna, hur hon blev attackerad och nästan ihjälbiten av en hund..

Men ägaren dök upp strax efter och bad om ursäkt, hade sovit på pensionatet i Boråkra inatt och hade ingen aning om att här fanns både hästar, hundar och katter och att hennes hundar borde ha koppel på sej..

 

Här hade vi kommit in från de hemska hundarna och Hugo och Cesar tröstade varandra tror jag faktiskt..de var väldigt gosiga med varann iallafall..


Nu har Idris och jag kollat på Buster när han longerades i paddocken, och idag har vi både sol, stormvindar och hagel..

       

Någon nämnde (lite fint) att Buster kanske skulle banta lite..Visst han har lite hull över normalt nu men nä han ska inte bantas, däremot sättas igång lite sakta.. 

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards