carinarhodin

Alla inlägg den 3 maj 2015

Av Carina Rhodin - 3 maj 2015 20:45

Alla hästarna stod vid grinden ikväll, utom Buster. Han stod uppe på ett berg..hehe, och hittade nästan inte nån väg ner men till slut tog han fart och sprang och sen ett hopp..jag stod och bad en bön..Men det gick bra och oftast klarar dom väl mer än vad vi (jag) tror..

 


Provade det nya tränset från Hööks, det blev det som var mjukast och det hade ett brett nackstycke och så ett bett till det med äppelsmak för att variera..

      


Det blev den numera obligatoriska Allatorpsrundan med hund och barnvagn oxå..

 


Och Alva var hemma och lärde sej köra gödsel..  och det klarade hon bra..

 


Av Carina Rhodin - 3 maj 2015 12:39

Elina har längtat till den dagen då hon skulle vara i form efter förlossningen och komma i ridbyxorna och få sitta upp igen..Efter bara 1 1/2 vecka sen Idris föddes så återstår bara 4 kg till "normalvikt"..Få förunnat..  Ja, så nu har vi varit på Hööks då och överst på listan stod ett nytt träns till Buster, och ett annat bett samt ett par ridskor..

Idris fick hänga på, fast han sov mest..

     

Vi hittade vad vi sökte och ikväll får Buster prova tränset..

Av Carina Rhodin - 3 maj 2015 12:27

Västeråkras Grand-Old-Lady Ingrid blir 92 till sommaren..hennes morfar hette Hugo (Wachtmeister) och var väl född på mitten av 1800-talet skulle jag tro..Och nu finns här då en Hugo igen på gården..Min vita lockiga..

         

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards