carinarhodin

Alla inlägg den 30 augusti 2014

Av Carina Rhodin - 30 augusti 2014 18:03

Vi åkte till Jämjö i eftermiddags för att se på några av uppvisningarna, vi kom ju lite sent så några punkter på programmet missade vi men jag fick iallafall se det jag ville, islandshästarna och friesrarna i Black Pearls..


Möttes av den här lille miniatyrhingsten..

 


Sen kom de snyggaste in på banan..

     

En maffig högrest frieserhäst är nog det snyggaste i hästväg..spektakulärt och de drar verkligen blickarna till sej..Här hade dom lite stafett med champagne i glasen och skulle sen rida runt konorna för att se vem som hade mest kvar i sitt glas efter målgång..

En minisnuttfilm på dem oxå:


 


Ja sen kom isisarna in och red en kadrilj..några av dem kände jag igen från träningarna här hos oss på Västeråkra..

   

Den vita hästens ryttare pratade jag med efteråt..då jag träffat henne innan men på annan häst..tyvärr var inte den vita prinsessan till salu..  




 

Så ett par nordsvenska som harvade banan..

   


Ett ardennersto med sitt söta föl som sprang snällt vid sidan om..med alla barn där bak i vagnen och runtomkring..snacka om bra miljöträning..

   


Och till sist såg vi tjejen som visade hur fälttävlan går till med de 3 olika grenarna..dressyr, banhoppning och sist hoppningen med fasta hinder..Hon bytte utrustning mellan varje gren..sadlar, benskydd och sist på med skyddsvästen som man måste ha i fälttävlan..

 


Av Carina Rhodin - 30 augusti 2014 12:11

Hade tänkt att sova ut men vaknade såklart halv 7 ändå...mötte Elina i stallet så jag följde med upp till paddocken när hon skulle rida Buster..idag var han hur fräsch som helst..hostade inte en enda gång, orkade galoppera utan att bli genomsvettig eftersom han är nyklippt och mjuk och fin efter IR-behandlingen..


Nu ska vi köra ut till Jämjö, för att kolla på Hästens dag...med lite olika uppvisningar..


     



Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards