carinarhodin

Alla inlägg den 21 augusti 2014

Av Carina Rhodin - 21 augusti 2014 20:36

Hann precis lagom hem från jobbet tills Ramona kom för att göra den dära IR-behandlingen på Buster..för den som inte är så hemma på detta så kan det väl väldigt enkelt förklaras med att man ger hästen massage med plattor som har infrarött ljus som ger värme åt musklerna..

Först börjar hon med att känna igenom hästen om det finns spänningar eller låsningar..därefter kör hon med apparaten på olika delar av kroppen, det finns medianer som går genom hela hästens kropp och i Busters fall så hade han en låsning i nacken..hon börjar då nere vid hovarna och arbetar sen upp mot ansiktet och sen ruska hon liksom på hans huvud i sidled..till slut släppte det och då hörde man tänderna gnissla när hon gjorde sista "skaket"..hehe lite dålig på att förklara men men..

Sen avslutas allt med stretching på alla fyra benen..och även nacken..

Buster såg så fin och avslappnad ut efteråt och han tycker det här är superskönt..nu får han vila ett par dar och sen börjar han med en skrittrunda i skogen på söndag..


         

Och så fick han sträcka ut lite innan han gick in i boxen för natten..


Och Bob stod där i sin box under tiden och följde hela behandlingen med intresse..

 


Den här grabben och jag är riktiga kompisar och idag lekte han lite med mej igen..eller rättare sagt höll han på att skrämma ihjäl mej..jag satt på huk i hagen och höll på att skrubba vattenkaret, och jag såg innan jag kom in i hagen att hästarna stod långt bort i andra delen..så jag satt där med ryggen mot dom i andra tankar när jag plötsligt könner nån flåsar och nafsar mej i nacken...och det var absolut ingen riktig karl..utan Bob som smygit upp bakom mej..han tog några klunkar vatten sen lyfte upp mulen och sträckte sej fram och pussade mej mitt på munnen...alltså vilken underbar gosig häst han är..och jag hoppas vi får ha honom kvar länge till..det var ju lite sämre med hans ben i början på sommaren så tankarna var att detta skulle få bli hans sista sommar men peppar peppar verkar det ha blivit stabilare..

 

Här såg Bob nåt som inte jag såg i horisonten..men som jag förstod ett par minuter senare då det kom ett tyskt par cyklande på vår grusväg, stannade till vid hagen och frågade vägen till Stena Line, färjeterminalen ute på Verkö..ja, om dom kom dit efter min beskrivning av cykelvägen dit ut undrar jag fortfarande..


 


Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards