carinarhodin

Alla inlägg den 31 mars 2011

Av Carina Rhodin - 31 mars 2011 22:01

Nedräkningen har börjat..11 timmar kvar tills Mysan kommer. Har fyllt upp boxen med halmpellets, ställt in vattenhink, hängt fram hennes nya grimma, skruvat ditt namnskylten..ja, nu är det bara hästen som saknas.  Bellis, Nalle o Sonny hade värsta galoppracet i går i hagen, då började "tjejerna" (Ida, Annie o Silvia) oxå kuta i hagen mitt emot. Det är roligt o se att dom börja få lite vårkänslor efter att ha stått o hängt hela vintern med snö upp till knäna. Det slutade i allafall med att Nalle o Sonny tappade varsin sko..  


Förra våren fick vi 8 får hit till Västeråkra,,och i höstas så fick dom en ny "kompis"..baggen Svarte Rudolf. Han blev ju kär i alla flickorna och alla vart på smällen direkt..så i förrgår "lammade" (heter det så??) den första tackan. Hon fick 2 små lammungar. Jag kunde inte gå så nära att jag kunde fota dom för dom låg längst in i ligghallen i en liten hage. Men det ena lilla lammet såg mycket mindre ut, hoppas att den överlever..för gud så söta dom var.. Det lär väl bli många lamm till som föds den här veckan..sen får nog Rudolf flytta. Han har ju gjort sitt jobb. 

Förra våren när fåren kom..små blyga 1-åringar..

      

..och idag..ett år senare, så här feta, välgödda och havande..


Nu måste jag försöka sova så det blir morgon så fort som möjligt!! Natti..

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards