carinarhodin

Alla inlägg den 5 mars 2011

Av Carina Rhodin - 5 mars 2011 19:20

Snabbupdating här..sitter med färg i håret o vääääntar. Snål som faen har jag blivit nu och har ingen lust för tillfället o lägga 1500 på frissan så jag kan väl prova själv. Men känner jag mej själv kommer jag o ångra mej om en timme sisådär...

Innan Elina skulle ut o gå med Belmondo i Allatorp i kväll så gick hon med honom hem till våran ytterdörr o ringde på. Jag rusade till dörren för o öppna (trodde det var nyinflyttade grannen Mogge som ville ha hjälp med o hänga upp gardiner hehe) men där utanför stod BELLIS. Så gulligt, o just då kom Mogge ut på trappan, han är rädd för hästar; men det slutade med att han oxå stod o gosade med Bellis..

.

  

Bellis  o Mogge i kväll på min trappa..

  

Oj dålig bild..kan det bli föör mycket sol?? Fikatajm efter ridningen i dag iallafall.


Av Carina Rhodin - 5 mars 2011 17:32

Vilken rolig hästlördag det var i dag..och våren har kommit med strålande solsken. Kan det bli bättre?? Jo, det kan det. Ida kommer ju hem från Eslöv i morgon och om 2 veckr är lilla Mysa här. DÅ kan det inte bli bätre.  Elina med farsa ska köra ner i morron och hämta hem prinsessan. Hon är nämligen inte sjuk utan lider av hemlängtan..(tror vi) Därför kommer nu Ida aldrig lämna Västeråkra förrän det är dags att träda in i hästhimlen..

I dag var det dags o rida lektion och jag hade som vanligt Beauty. Efter ridningen satt vi i gruppen (Mats, Lotta, Harriet, jag o Elina) ute i solskenet utanför stallet och drack kaffe och Lotta bjöd på hembakade semlor..MUMS och tack  Sen hängde Chris med mej till Marielund för o titta på min blivande darling..Gullmysa alltså. Och gud så kelen hon var då..det var svårt att slita sej i från henne men snart så är hon ju här..Var på Granngården i morse för att fylla på pelletsförrådet, för nu är det många munnar att mätta..puh.


Alva ligger sjuk i influensa fortfarande..hon har haft 39 graders feber i 3 dar nu men det värsta är nog hostan..Ni vet, hostar tills man nästan kräks.Har försökt o låta henne va i fred, har liksom inte tid att bli sjuk nu..  

  

Mysa i dag..

  

Chris ville hälsa på lilla Mysa oxå..


Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards