carinarhodin

Alla inlägg den 2 mars 2011

Av Carina Rhodin - 2 mars 2011 20:23

Gårdagen började så spännande; jag skulle ju provrida Gullmysa..Jag åkte till Marielund till Mysas stall och ägaren mötte upp och vi lastade henne i transporten och körde hem till Västeråkra. Elina red henne först (i ridhuset) och hon gick vääldigt fint, o sen red jag henne, kanske inte lika bra men hon var ljuvlig.

Sen var jag o jobbade och när jag kom hem på kvällen satt Elina o grät. Vår ponny Ida, nere i Eslöv hade blivit sjuk och fodervärden hade ringt henne och sagt att dom trodde Ida hade fel på hjärtat!!! Jag såg hela scenariot framför mej..avlivning osv..Senare på kvällen var jourhavande där och det var nog inte så farligt, nån infektion eller inflammation. Hon fick smärtstillande och piggnade till. Det sorgliga i det hela var väl att fodervärden egentligen ville vi skulle hämta hem henne direkt, men när dom fick höra att det inte var så farligt så ville dom behålla henne tillsvidare..Älskar man sin häst ställer man upp ÄVEN om den blir sjuk..Tänk på det innan ni skaffar djur.  

Det blir nog en "affär" med Gullmysa så snart kommer bloggen explodera med bilder på den sötaste fjordingen man kan tänka sej. Hon är ca 145 i manken och väldigt smäcker, dressyrtypen och aldrig inkörd.

Mitt liv senaste dagarna har vart som en EKG-kurva eller kanske en CTGkurva (ni vet sån där man tar vid födslovärkar) höga toppar och djupa dalar. Men vem har sagt att livet   ska va en dans på rosor jämt?? 

Min prinsessa (Alva 14 år) har fått vinterns influensa och ligger nerbäddad..Ska jag klara mej den här vintern? Alvas baciller brukar alltid hoppa på mej. Förrförra vinter låg vi bredvid varandra en hel vecka och skickade febertermometern sinsemellan..Rätt mysigt hade vi ändå  

  

Fula jag med gulliga Mysa efter provridningen igår...

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards