carinarhodin

Alla inlägg den 19 mars 2011

Av Carina Rhodin - 19 mars 2011 20:39

I dag hade vi "postamöte" (arbetsplatsträff) hela förmiddagen på Scandic, det nybyggda hotellet nere vid Fisktorget. Lyxigt värre, det bjöds på hotellfrukost från kl 8, vilket jag tyvärr inte hann va med på..hade ju lite hästar att ta ut till hagen innan..förresten har jag svårt att äta innan kl 10 men tanken var ju generös  Var o hämtade ut ett paket sen, hade ju beställt en ny ridjacka med Rosenholms Ridklubbs logga. Och den var väldigt fin..Vad tycks??   


Jackan ska invigas i morron då jag ska iväg till Marielund för att rida Gullmysa, min nyinköpta fjording..Jag ska rida ut med Sofia kl 9 och det ska bli såååå spännande. Jag vill ha Mysa här på Västeråkra nu men avvaktar 2 veckor till eftersom vi hade ett sjukdomsfall bland hästarna här nyss hos oss. Och inga fler verkar vara drabbade, peppar, peppar...I bland finns det nog en Gud där uppe som lyssnar på en..(ja jag erkänner: ibland när jag är i knipa så ber jag: "Käre gode Gud, gör så att...bla bla bla",,) JA, jag är knäpp men det bjuder jag på..  

I kväll var Filippa här, min medryttare till Nalle, jag var med henne i ridhuset hela tiden när hon red och så bra som han gick idag har jag aldrig sett innan!!

Jag satte upp ett par hinder till dom och gud vad duktig han var..och ju högre hindret var desto bättre hoppade han. Precis som med löshoppningen i söndags.

Och inte en enda gång sparkade han bakut, och tog galoppen fint i högervarvet med. Ja nu är han i fin form lilla Nalle, lagom tills han ska åka om 2 veckor..typiskt. Filippa och jag kommer att sakna honom och hoppas att han får det bra hos nya ägaren i Skåne.   

  

Dålig bild men det är Nalle som hoppar och han landade i rätt galopp varje gång i båda varven..Han fick många morötter i kväll som belöning.

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards