carinarhodin

Alla inlägg den 16 mars 2011

Av Carina Rhodin - 16 mars 2011 20:00

Hej nu är jag här för andra  gången idag..men jag ville bara sätta in en bild från i kväll i stallet. Ida är nämligen hos "frissan"..Det är Emma som helklipper Ida,,jodå Emma kan mer, än hålla bra lektioner  I morron lär Ida säkert frysa så hon får väl ha dubbla täcken ett tag tills värmen kommer, för idag har det ju vart iiisande kallt o blåsigt. Blir det fint på söndag ska jag nog iväg o hälsa på Mysa i Marielund, kanske rida ut på henne tillsammans med en annan tjej i det stallet som heter Sofia. Hon verkar väldigt "trevlig" och står på kö för att få stalla upp sin häst här på Västeråkra..me like.

  

Emma som klipper Ida ikväll..

  

Nöjd Ida hos frissan..Elina håller henne sällskap...

Av Carina Rhodin - 16 mars 2011 09:21

När man minst anar så händer det...Nej, jag har inte vunnit på Triss men igår ringde Nalles ägare och sa att hon kunde ta hem honom till Helsingborg nu till helgen!! Men eftersom vi haft ett sjukdomsfall bland hästarna så får han vara kvar mars ut...Men bättre 2 veckor till än 10 som det skulle blivit egentligen plus att Mysa kommer vid månadsskiftet oxå. Egentligen skulle jag kört dubbelt ett par månader med stallhyror osv men det slipper jag nu. Det känns väääldigt befriande kan jag säja   Ägaren ska rida honom själv (eftersom han har lite olater för sej hmm) för att sedan lättare kunna sälja honom. Kanske hon hade en ev köpare på gång oxå, för det var någon i Helsingborg som troligtvis vill komma hit redan på lördag för o provrida Nalle, Lycka till...säjer jag.  


Har inhandlat nya Steeds (ridskor) från Hööks. Hoppas dom håller bättre än vad dom från Börjes gjorde..Ok, Börjes kan ha hyfsade saker men mina jodphurs för 600 höll endast 5 månader sen var dom heltrasiga rakt igenom,,lite mer kan man väl kräva för det priset???  

  

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards