carinarhodin

Alla inlägg den 26 mars 2011

Av Carina Rhodin - 26 mars 2011 19:30

Klockan är bara halv 8 men snart går jag faen o lägger mej, är såå trött efter en lång hästdag med massa frisk vårluft o sol. Men innan dess kan jag berätta lite om dagen då; Steg upp vid 7 för att vakna till lite innan vi tog ut våra hästar (Ida, Bellis o Nalle) till hagarna. Sen var det mockning o höpackning. Sen körde jag till Granngården o köpte pellets till pållarna. Grov 90 o till Mysa köpte jag Grund..köpte en saltsten till henne oxå. Nu känns det verkligen att det närmar sej..dagen då hon kommer alltså. 6 dar kvar.. När jag kom hem bjöd jag Elina o stallpraktikanten Emelie på korv med bröd. Vi satt ute i gräset o käkade för det var så fint väder. Sen svidade jag om till ridkläder för jag red lektion kl 13. Hade Annie idag och det gick hyfsat, hon är liite speciell den damen att rida, innan hon fattar att man menar allvar så rör hon sej lika mycket uppåt som framåt..hehe.


Körde sen in Alva till stan, hon skulle på nåt i Östersjöhallen. Typ musik o modevisning..Ja sen körde jag hem o flyttade halmpelletssäckar från en box till en annan (Kul jobb va..) förbereder inför Mysas ankomst. Det blir en del omflyttningar bland hästarna..Sen var det dags o ta in hästarna och efter det körde jag till Marielund o kelade lite med Mysa. Hon känner igen mej nu; kom direkt när jag ropade på henne!! Gosade en lång stund..och berättade för henne att "vi ses på fredag när du kommer till Västeråkra" -"Ja" sa hon o nickade (visst)..

 

Jag o Mysa i kväll..

Bus-Ida på väg till skogen med Elina (som inte ville va med på bild) i e.m

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards