carinarhodin

Alla inlägg den 14 februari 2011

Av Carina Rhodin - 14 februari 2011 20:37

 Det var  en tragisk olycka vår dressyrtränare var med om i fredagskväll och tyvärr miste livet i..Sorgen hängde tung i stallet i helgen och säkert på flera andra ställen här i Blekinge..då hon var ett proffs o mycket omtyckt.

Efter en sån händels känns alla vardagliga saker ganska banala..och därför har jag inte haft lust o blogga i helgen..

I allafall så skulle vi longera Nalle i fredags (innan olyckan) och det gick inte särskilt bra så jag ringde upp ägaren och bad henne komma hit på lördagen. Det visades sej att han aldrig blivit longerad förut så därför fattade han nada..Hon hade bara tömkört honom och det var han duktig på. Ja sen red hon igenom honom ordentligt, vilket inte Lollo o jag har vågat riktigt p g a att han bockat ett par gånger..men det gjorde han inte i lördags utan var snäll..han var dock stel i högervarvet o hade svårt o galoppera i det varvet men det tar väl sej det med..


I går kom Lina till stallet och skulle rida sin ponny Annie och jag skulle rida Nalle..men vi bytte häst och Lina red honom jättefint..Nalle fick trava över bommar och valde själv att galoppera emellan..Ja det var synd att ingen annan såg honom, för jag ser och känner vissa personers vibbar som skadeglatt tänker: "ja se varmblod" ...  Nåväl så skiter jag egentligen i det o nästa gång blir det en islänning istället..vilket inte heller ligger högt på ranglistan i denna diviga halvblodssport..(hehe som jag själv tillhör eftersom jag äger ett halvblod oxå)

  

Nalle i snöstormen innan longeringen..

  

Elina på Beauty första dan hon kom till Västeråkra förra sommarn..


Jag red lektion oxå i helgen (lite småhinder blev det) och jag red som vanligt :

B-bästa

E-enklaste

A-allas favvo ??

U-underbaraste

T-tjockaste

Y-yppigaste

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards