carinarhodin

Alla inlägg den 8 februari 2011

Av Carina Rhodin - 8 februari 2011 20:06

I natt var det storm..kanske inte riktigt som "Gudrun" men kanske hennes lillasyster ..och inte kunde vi ta ut hästarna på morronen eftersom det fortfarande blåste rejält. Dom fick stå inne medans vi mockade (ja jag mockade ju bara Nalles box såklart) sen blev dom utsläppta vid middag. Och då, DÅ, kom våren, 7 plus o sol. Man tackar..riktigt najs o jobba idag..kunde nästan köra med nervevat i postbilen  I går red Elinas kompis, Emelie, Nalle. Det gick ganska bra sa hon förutom att han bockade som vanligt när hon skulle galoppera..och det gör mej förbannad för även om han inte har världens bästa kondis; så GÖR man inte så.   Slutar han inte med dumheterna så ligger han risigt till grabben!! MEN han är ju så jäkla go o kelen så det skulle nog kännas o lämna tillbaks honom..i kväll när jag kom hem från jobbet så gick jag direkt in till stallet i postkläderna; skulle bara fylla på hans vattenhink hade jag tänkt..då stod det en häst i hans box som var grå istället..Hehe, Nalle hade rullat sej i leran till oigenkänlighet, kom just på då att ägaren sagt: "Nalle älskar att rulla sej" Körde med piggborste o annat i 45 minuter innan jag var nöjd, Postkläderna var inte längre blåa, så nu ligger dom i maskinen.


En annan liten goding var med på jobbet i kväll:

     

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards