carinarhodin

Alla inlägg den 5 februari 2011

Av Carina Rhodin - 5 februari 2011 17:57

Red Blaise på lektionen idag och det var kul o rida ponny igen!! Jag kunde eller rättare ,sagt vågade inte, rida med ut på Nalle i stormen.. Eftersom jag inte känner honom speciellt väl än så var det tryggare o gå upp till ridhuset. Han är ganska seg faktiskt så man behöver absolut spö för o väcka honom när mina skänklar inte räcker till..hmm. Känner mej ganska usel i dag faktiskt, för när Elina satt upp sen på honom sen, gick han hur fint som helst..Men hon har ju ridit varje dag i typ 15 år..(tröstar mej själv lite)

  

Jag o lilla Blaise som jag red idag

  

Jag o Night Rider idag på  väg in i ridhuset

 

En riktig stalldag blev det idag och jag har faktiskt inte hunnit äta middag än!!! Fy på mej! Men nu är kycklingen i ugnen i allafall. Och inte har jag bakat nåt än till kalaset i morron. Känns som om jag får skippa Melodifestivalen i kväll, tyckte det var nån som sa att den började idag. Får nog ägna mej åt lite "husliga" sysslor stället.  

Av Carina Rhodin - 5 februari 2011 12:02

Förlåt för dålig updating..ja tiden bara rinner iväg..Har haft Night Rider 1 vecka nu och han har ridits lätt alla dar utom igår då han fick vila..Måste ju få upp hans kondis, så idag har jag tänkt o rida ut mot Nicklastorp golfbana men nu vete fasen för det ska tydligen bli storm!! Kanske inte läge då direkt..


Har tagit ut Nalle, Bellis o Affe i morse samt mockat, varit på Granngården o köpt Krafftpellets o sen hämtat upp Elina på busshållsplatsen. Hon hade tjejfest hemma i gårkväll (födelsedagsparty) o sen körde jag in dom till stan för dom skulle ut o dansa..Ja Elina hade "övernattning" i stan..


Nu ska jag snart rida lektion o sen intag av alla hästar..ja här kommer i allafall en bild från i morse:  

Bellis nosar lite på sin nya kompis Nalle..

 

  

Sonny o Nalle

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards