carinarhodin

Alla inlägg den 2 februari 2011

Av Carina Rhodin - 2 februari 2011 20:11

Night Rider är verkligen inte i nån vidare kondition..igår när jag var på jobbet så tog Elina upp honom i ridhuset o red en stund, men han tyckte väl att hon krävde lite föör mycket för han bockade så hon ramlade av!! Elina gillar inte såna fasoner så hon ringde mej på jobbet;"Nu får du sätta igång din häst själv för jag gör det inte"  Men jag jobbar ju hela dagarna så det blir ju inte förrän till helgen isåfall som jag har tid..jag måste ju hinna mocka o släppa ut honom i hagen i första hand..Ja i allafall så dök Lollo upp i går kväll, som ett kall från ovan, hon har inte varit i stallet på ett halvår!! men nu hade orken kommit tillbaka o hon var ridsugen..så nu ska hon rida igång Nalle lite försiktigt, hon började redan i morse o red en halvtimme och idag skötte han sej gullet..Nu hoppas vi att snön försvinner snart så man kan ge sej ut o skritta långa rundor. Det skulle va det optimala just nu för Nalle..


Ett första vårtecken i dag när jag var på jobbet, dvs..i  Marieberg.

  

Snödroppar på  Nyhemsvägen i dag..


I går fick Nalle nya skor, han var inte skodd på väääldigt länge, men nu är det fixat och så kom veterinären hit o gav honom en botulismvaccination..känns bra när detta är gjort och det tycker säkert Nalle oxå så slipper han snubbla.


Om nåra dar (6/2) fyller ena dottern år..20 år och jag mååste verkligen in till stan innan jobbet imorron för o handla presenter (ångest) och så ska hon ha fest på fredag här hemma innan dom går ut på stan..o till det måste jag oxå fixa nåt (ångest) och sen på "riktiga" födelsedagen på söndag blir det "släktkalas" och vad ska vi bjuda på då..?(ångest) Skulle verkligen behöva lite ledighet känns det som..  

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards