carinarhodin

Alla inlägg under april 2015

Av Carina Rhodin - 3 april 2015 19:36

Nu är vi hemma igen och det gick så bra så att ta med sej Hugo till Ronneby..han gillar ju att åka bil och han älskar att träffa folk..Efter maten tog jag och Helena med honom ut på en runda i Hulta..sen fick jag faktiskt låna en säng och gå och lägga mej en stund, trots att jag var på bortaplan, men sånt är läget..Lilla Elora fick gå med Hugo en liten sväng oxå..Han var mest poppis idag, lilla Hugo..

     

Av Carina Rhodin - 3 april 2015 10:06

..ja, han verkar trivas här jättebra vår lilla Hugo som har bott här 1 vecka nu. Här finns alltid nåt spännande att undersöka; hundar, katter, hästar och människor..

Jag tog ut Buster i morse men då fick han stanna kvar inne, annars är han med hela tiden Hugo. Idag är han bjuden till Ronneby han oxå..

 

     


Sen gick jag in och hämtade Hugo och han ville först kolla in i stallet om det var nån han kände, och visst vi träffade Madde med sin Abbe som Hugo träffat ett par gånger innan..

 

Sen stötte vi på Bella som skulle ut och tömköra lilla shettisen Pegge, så vi slog följe en bit på vägen..

     

 

Nä, det syns inte i de vita lockarna men Hugo fick ett "diamanthalsband" igår..Han måste ju va lite extra fin idag när han ska på galej.




Av Carina Rhodin - 2 april 2015 09:15

Är så glad för att jag kan gå lite promenader igen, emellanåt har det räckt med 100 meter sen har jag gått på snedden pga yrsel osv..och nästan haft ångest för att ge mej ut själv, i höstas/vintras fick jag ju hämtas på lite olika ställen när jag inte kunde ta mej hem själv..Nu hoppas jag att detta beror på min D3-brist och inte diskbråcken i nacken, för då kan tillvaron bli lite drägligare iallafall för värk kan jag leva med men yrsel är så äckligt jobbigt och ångestframkallande..

Och så har jag ju fått en ny "medicin" som heter Hugo! Imorse gick vi på promenad i Allatorp med Elina och Buster..Vet inte om Hugo träffat hästar innan, skulle inte tro det men han är inte rädd eller skäller på dom..förresten skäller han aldrig..så kavat liten Hugo.

 

Otvättad och rufsig är jag men vi bor på landet och vem bryr sej...? Inte Hugo och Buster iallafall.


   

 


Och lite andra bilder..

     

Av Carina Rhodin - 1 april 2015 17:12

Jag funderade ett bra tag på det här med att skaffa hund..egentligen skulle det ju bli en islandshäst när jag fyllde 50, som jag sagt i några år, men när kroppen sviker en hela tiden förstod jag till slut att jag får nog skippa den drömmen och ha de djur jag orkar med och mår bra av..och när Bobben dog innan jul blev det definitivt att nu räcker det med en häst (Buster) Jag ska ju faktiskt få ett litet barnbarn med om ett par veckor..Det här känns bra och glädjer mej mer än vad en häst till och stallivet skulle innebära..


Så hittade vi varann kan man säja, Hugo och jag, och den stora prövningen att ha både hund och katt tillsammans (som vänner då) blev ju en enkel match..

 

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards