carinarhodin

Alla inlägg under april 2015

Av Carina Rhodin - 18 april 2015 16:24

Den som inte gillar djur skulle fort som tusan hoppa till en annan blogg än min..här är det nämligen inget annat..

Möjligen nån bild på ett bullbak eller nåt nyinköp då..Imorron blir det säkert en bild på Alvas för tidiga 18-årspresent..Vi hittade den på Blocket igårkväll och slog till direkt..den  körs förhoppningsvis upp från Malmö i morrn..

 

Hugo har fått en såndär mackapär som man borrar ner i gräsmattan med tillhörande lina så att han kan vara ute i friska luften även om matte är inne i köket..


 

Mitt i språnget..som en lammunge.


 

"Snälla Obelix, du kan väl leka lite med mej.." 


 

Av Carina Rhodin - 17 april 2015 18:07

Hugo ville följa med för att hämta Alva på Bergåsa när hon kom med Kalmarbussen..

   

...och Alva ville direkt gå upp till fåren när vi kom hem, för att kolla på den nya baggen..han är såå liten och absolut ingen bagge som inger respekt, stackarn verkar bli lite utstött av tackorna..bara hoppas han växer till sej lilla Pelle, som Alva genast döpte honom till.

 

Den lille gule där i mitten är Pelle..


 

..och allra längst ner är Pelle..


Blev en promenad mellan hagelskurar och solsken med Buster och Hugo oxå..

         

Hugo har fått en välbehövlig dusch nu..


Sessen och Hugo lekte kurragömma igårkväll..

 


Av Carina Rhodin - 16 april 2015 10:50

Vi åkte till Wämöparken i morse med Hugo..tyvärr var det inga andra små hundar att leka med där i dag så Hugo fick leka lite själv..

   

   

 

Han är faktiskt höjdrädd och gillar inte denna bro..men springa slalom är han bra på..


 

 


Av Carina Rhodin - 15 april 2015 09:43

Nu har Hugo och jag suttit och tittat på Buster när han longerades..Han låg där så fint och tyst och följde noga med vad Buster gjorde..Jag brukar ju plåta vovvarna på läktaren när det är träningar här, och nu så har jag en egen läktarhund! Bra att veta att Hugo kan sitta tyst och stilla så vi inte gör typ bort oss..hehe..

     


Nu passar jag på att efterlysa regntäcken i stl 135-145. Buster har fått 7 st sönderbitna sen i julas och jag

känner att det liksom inte är nån ide att slänga pengarna i sjön..Jag vill köpa begagnade för typ en hundring, spelar ingen roll hur de ser ut eller så bara de håller tätt..

Igår stod Buster med ett täcke som var upprivet över hela ryggen och var dyngsur över hela kroppen..

Så bor du i Karlskronatrakten och har nåt gammalt täcke i gömmorna, smsa mej 0708-250772. Är i akut behov. 

Av Carina Rhodin - 14 april 2015 17:51

Hade tänkt att köra till Wämöparken med Hugo när jag var ledig idag, men det blev inte mer än en tanke då det ösregnat hela eftermiddan..Istället blev det en timmes tupplur och sen gjorde vi bullar och det var länge sen sist..


Hade sällskap i köket:

     


Lite mer bilder på sötnosarna..

 

Här kom jag på Hugo..och där borde jag  sagt "FY, HUGO. HOPPA NER FRÅN BORDET.." Men istället blev det

"Men gud va gulligt..får jag ta en bild Hugo?" ..hehe..

   

Öppnade bilen för att hämta mobilen som jag glömt där..Hugo hoppade snabbt in och önskade en åktur..men tyvärr blev det inget idag då lille Hugge..

Av Carina Rhodin - 13 april 2015 20:24

..ja, Hugo älskar att springa ute i sommarhagen. Ikväll följde husse med och kastade boll med honom..En lyckoträff att skaffa hund, så här i medelåldern, inga barn hemma utan bara de små djuren som kan få precis all uppmärksamhet..Så har du tråkigt: skaffa en hund eller en Hugo..man kan inte annat än bli glad av en sån kille.

     


Han studsar som ett litet rådjur när han är glad..



   
 


 
 

Den nya baggen kom inte förräns i dag..Har kollat till honom ikväll och nu så har han hittat sina flickor..Första timmarna vågade han inte gå ner till flocken så tackorna låg där i godan ro och visste inte om att de fått herrbesök i hagen..

 

Av Carina Rhodin - 11 april 2015 16:06

Varit uppe sen 3 i natt då jag vaknade med värsta yrselanfallet ever..rummet vände sej. .jo så här illa var det i somras en gång oxå och ville aldrig uppleva det igen,,men men min skadade nacke hade väl legat i fel ställning hoppas jag, nu börjar man ju tänka på proppar och sånt, man har ju liksom åldern emot sej..

Därför har det blivit en väldigt lugn dag, mest ute på altanen och snackat..nu är det mycket folk i rörelse på Västeråkra när sol och värme kommer fram, korv och bröd, glass och kaffe ute..Underbart..


       


Hugo har kikat in i fårens "sängkammare"..där det kanske kommer att hända lite saker snart..eh,,Idag väntas det en ny bagge..

 

Av Carina Rhodin - 10 april 2015 20:24

Alva och jag tog en sväng in till fåren i parken och Hugo fick givetvis följa med..

 

Här står jag och Hugo och visslar på fåren..det blir som ett startskott och dom sätter av  i full fart..

Förresten känns det som detta är nån scen ur "Hem till gården"..den engelska serien som gick i typ 30 år..och 

jag är en utav de där bönderna då..hehe..Bara kepsen som saknas och kanske en pipa i mungipan..

 

 

Hugo är en modig liten hund..inte blev han rädd när alla 15 kom så här nära..


        Lilla Hugo har bott hos oss i 2 veckor nu och han förgyller verkligen livet..  

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards