carinarhodin

Alla inlägg den 27 september 2014

Av Carina Rhodin - 27 september 2014 14:25

Steg upp tidigt idag för att förbereda hästarnas nya hage, kolla stolpar, sätta dit vattenkar, medans Elina red ut på Buster..så klockan hann väl bli 9 innan vi släppte dom där uppe i den gröna vinterhagen..hoppas det fina vädret håller i sej i oktober oxå för då har hästarna en helt underbar plats att gå på..och lugn och skönt för ingen annan har flyttat upp i hagarna bredvid..

         

Bob ser väldigt pigg och glad ut idag..han älskar ju gräs det lilla matvraket..


Sen körde jag på en liten shoppingrunda med Hamza och Elina..vi var ju "tvungna" att gå på Hööks..Missade ju premiären pga jobb och sjuk katt..men idag shoppade vi lite..ridstövlar o ridbyxor till E och jag köpte ett oranget fleece till Bobben som jag hoppas ska passa för då kommer han bli urgullig den lilla bruna björnen..


Skickade bud in till stan i fm för att hämta ett nytt pottskåp som jag paxat på "Alvas Hus"..Kommer säkert bli fint bredvid min nya turkosa soffa där uppe..Jag köper inte bara utan lyckas faktiskt sälja nåt ibland oxå..  Idag krängde jag iväg min skinngrupp som jag haft på Blocket och just nu är här en kille som kört ända från Köpenhamn för att köpa vår gamla båtmotor..


 

Stella gillade med det nya lilla skåpet..hon är fortfarande lite trött efter sin förgiftning..igår var hon på återbesök hos veterinären och fick ligga där 4 timmar för fler provtagningar och en sista röntgen på magen..Jag var överlycklig när jag på eftermiddan hämtade henne och de sa att faran var över och att hon inte fått nåra bestående skador..Det var en väldigt tung sten som lyfte från mitt hjärta kan jag säja..mådde verkligen pyton innan..även fysiskt..kändes som jag fått magsår eller katarr åtminstone..det har helt enkelt varit alldeles för mycket oro för mej sista året med sjuka djur och människor.. som oxå resulterat i några dödsfall..och på tisdag är det Thomas begravning,,sen hoppas jag att vi går mot bättre tider!


Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards