carinarhodin

Alla inlägg den 4 september 2014

Av Carina Rhodin - 4 september 2014 12:15

Idag gör jag nåt väldigt annorlunda här på bloggen, nämligen att skriva lite...jag har ju massa tankar, ideer och åsikter som jag undviker att nämna här pga näthat kanske..


Det är inte mycket som jag blir impad av nuförtiden..t ex folk som talar om sina barns bedrifter, betyg, fina jobb etc..Likaså när det gäller djur, hästars stamtavlor, duktiga hopphästar..Fisförnäma perseruppfödare med bästa avelsdjuren..ja, listan kan göras hur lång som helst..


Däremot kan jag bli impad av folks handlingar..att kunna stå emot grupptryck, gå sin egen väg och skita i vad andra tycker..Och vad är välan en dyrgrip till häst när det är personligheten och psyket som är det viktigaste..


Och för egen del har jag ju "uppfostrat" mina perserkatter till små busungar som får vara med överallt istället för att bara ligga inne och vara ostimulerade..sen får uppfödarna skaka på huvudet över hur kan man göra så med en perser..hehe..

Jo, det var så att idag hade yngsta dottern (17 år) varit inne i stan..Hon bor i Kalmar.. och såg en tiggare som satt utanför Citygross..Alva gick fram till den gamla tiggartanten och frågat om hon var hungrig och det var hon ju..Dottern gick då in och plockade ihop lite sallad och gav det till henne utanför entre'n..Tiggartanten tog och kramade Alvas händer och tackade flera gånger med tårar i ögonen..


Det där var en bra handling som jag blev lite impad av..För vad hade det hjälpt att slänga en krona i muggen som hon kanske inte ens fått behålla själv utan gått till nån "chef"..Vi flesta andra tittar väl knappt åt alla tiggarna vi ser dagligen utanför varuhusen men jag tror faktiskt att många av dem är i behov av pengar, varför skulle de annars offra 8 timmar om dan på att tigga för att kanske få ihop en hundralapp..


Denna bilden tog jag för 2 år sen här i stan..tjejen låg på knä 8 timmar om dan en hel vecka..och tiggde..

 

Jag tror inte hon var nån skojare utan ett offer..


Dagens ros ger jag till Alva..

 

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards