carinarhodin

Alla inlägg den 25 september 2014

Av Carina Rhodin - 25 september 2014 19:58

Nu är Baby-Stella hemma igen..i 5 timmar fick hon ha droppet, och massa prover togs på njurar, lever osv..och 2 gånger fick hon röntga magen..Provsvaren var bra idag men hon ska ändå läggas in några timmar i morgon igen för säkerhets skull, för provtagning igen..Det är ju så med vissa giftsvampar att skador på organen inte märks genast utan kan ta ett par dar..men just nu ser hon pigg ut och har fått äta av specialmaten hon fick med sej hem..och senare ikväll ska jag spruta i henne mer flytande kol..

Ja, det var nära ögat att lilla Stella strök med idag och vad ska man göra med en katt som inte bara vill vara innekatt utan behöver luftas för att må bra...Vågar jag nånsin släppa ut henne mer..förstår hon själv att det var svampen som gjorde henne så sjuk, eller kommer hon att göra om det...nä, det får bli koppel på henne igen..Stella är Stella som jag sagt innan och henne kan man inte lita på för fem öre..älskade lilla katt.

 

Hon har fortfarande kanylen kvar tills imorgon..


 

Båda katterna höll mej sällskap vid bordet ikväll och allt ser ut som vanligt..kanske ett lyckligt slut på en fruktansvärt ångestfylld dag...

Av Carina Rhodin - 25 september 2014 14:22

Stella var som vanligt ute och lekte i gräsmattan i morse..helt plötslgt börjar hon kräkas enormt med "vatten"..och saliven bara rinner ner för bröstet och frambenen så hon var dyngsur..och hon var helt borta i ögonen..att hon blivit förgiftat av nåt förstod jag direkt och körde ner med henne till veterinären i Nättraby..

Hjärtat slog snabbt och hon var medtagen, jag fick lämna henne där för det var inget jag kunde göra under tiden som de har henne under observation..

När jag kom hem petade jag runt lite i spyan på trappan och ser att där i skummet ligger svampbitar..Hur mycket hon har fått i sej vet jag inte och framförallt vilken sorts svamp!!

Nu ligger hon kvar med dropp och hoppas få hämta en piggare katt i kväll, och att det inte var så giftigt att hennes organ tagit skada..usch det är en jobbig väntan...

 

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards