carinarhodin

Alla inlägg den 10 oktober 2014

Av Carina Rhodin - 10 oktober 2014 19:15

När man blir medelålders, som jag, då börjar kroppen sakta men säkert förfalla..  Att jag har förslitningar och diskbråck är ju det som stör mest såklart men även tänder bits sönder titt som tätt och nu är 8:e porslinskronan på gång..

De senaste dagarna har jag suttit i väntrum, hos tandläkaren, på vårdcentralen och optikern..Idag fick jag som bonus reda på att jag "tappat elasticiteten i ögonlinsen, så nu blir det progressiva glas..Jojo, vad blir nästa "åtgärd"?..hörapparat eller..

 


I morron bär det av till Kalmar och Öppet Hus på Ingelstorp igen..Ska se om jag hittar Quintus, Elinas f d skolhäst och ta lite bilder på honom isåfall...Det är inte bara jag som varit hos tandläkaren, även Buster var där igår..och inte gnäller han som jag gör hela tiden för det..! Han var jätteduktig och tandläkaren blev så förtjust i honom för hans coola och snälla sätt..Ja, han gillade connemaror sa han och generellt har dom väl ett bra psyke..Nåväl, inte bli dryg här, Buster hade fina tänder och inget behövde göras mer än o raspa pyttelite..Det som stört honom i munnen i sommar har väl varit styngflugelarver i tungan  som nu har försvunnit tack och lov därför blev det en dunderdos maskmedel då för ett par veckor sen när vi bytte hage..

 

Buster kom hem och Stella sprang genast fram och ville hjälpa till att lasta ut..


 

Och så lille Bob, han som inte har några större problem..mer än att han inte vill bli riden då..Och det slipper han ju, så därför har han det hur bra som helst gamle gubben..  

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7
8
9
10 11 12
13 14 15
16
17
18 19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards