carinarhodin

Alla inlägg den 7 oktober 2014

Av Carina Rhodin - 7 oktober 2014 21:27

Har tappat bloggnistan och imorron stänger jag för ett tag framöver..om det blir en dag, en vecka eller månad vet jag inte..kanske för alltid..få se när det känns bra igen helt enkelt.

 

Av Carina Rhodin - 7 oktober 2014 18:19

Länge sen jag tog hand om ett djur i "nöd" nu..eller i behov av vård och kärlek..(love care som är ett av ledorden jag gör på mina armband)..Sist ut var chinchillapersern Beverly..så igår såg jag en annons på Blocket..det var inte katten som det gick nöd på utan snarare hussen, som skulle resa bort och behövde fodervärd i 5 månader..jag svarade att jag var intresserad av att hjälpa (kanske i hopp om att det var en liten perser eller ragdoll) men tji fick jag då det handlade om en Bengal som ville vara utekatt och ha kattlucka!! Nä, bengaler gillar jag inte, tycker dom ser lite farliga ut och inte vågar jag släppa ut en sån lös på mitt ansvar och vad skulle mina små pälsbollar tycka om en sådan  gepard i huset..Nä det fick vara, men han var seriös ägaren och ville ge en stor lön för mödan.


Har inte pärlat armband på en hel vecka nu då axlarna och nacken kapitulerade av det "jobbet"..men nu är jag ledig så idag gjorde jag hela 1 st..en beställning från en liten kille med ett stort intresse för traktorer....Cesar visar upp det:


 


Elina och Tove gav sej iväg på en uteritt i snålblåsten..Buster fick inviga ländtäcket för denna säsong då han är nyklippt..


     


Jag var kvar i stallet och höll Bob sällskap och matade honom med äpplen..finns mängder av fallfrukt vid Herrgården och det är det bästa han vet..

 

Nya höpåsar till Bobben..Hööks ligger väldigt nära om man blir shoppingsugen har jag märkt...


Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7
8
9
10 11 12
13 14 15
16
17
18 19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards