carinarhodin

Alla inlägg den 10 april 2011

Av Carina Rhodin - 10 april 2011 21:16

I morse släppte vi in den nya hästen Nina bland våra ponnytjejer och det gick så bra..Först brydde sej inte Ida ett dugg, la sej ner o rullade istället; men efter ett tag blev hon nyfiken för Nina är väääldigt brunstig..och sånt gillar Ida..så hon följde henne i hasorna i eftermiddags.  Har varit på isshowen på Arenan. Temat i år var "Skönheten och odjuret"..jag gillade aldrig den filmen och jag riktigt led av den tråkiga musiken, när Alva var liten o skulle titta på filmen..men idag stod jag ut. Men showerna som varit de 2 sista åren var det betydligt mer fart i (t ex när dom gjorde Mamma Mia) Idag var det liite segare men småbarnen gillade det säkert. Ca 1000 pers var där o tittade..  

Alla konståkare tackar för sej..Alva nånstans  på isen.

 

Idag har Elinas gamla bästis Maja varit här hela dan o hälsat på..så eftersom jag var iväg så "lånade" jag ut Mysa till Maja så hon kunde hänga med Elina o Ida ut i skogen..Maja tyckte hon var suverän och "värd det dubbla"..ja, jag hade turen att hitta Gullmysa (och för ett vettigt pris) Ida har inte gillat innan när Mysa kommit för nära, utan lagt öronen bakåt o visat (hugg)tänderna..men nu när tydligen Ida sätter igång o brunstar hon med så var Mysa ganska intressant..

 

Maja med Mysa innan uteritten idag...

 

Ida vill nosa lite på Mysa..men får ju inte verka föör intresserad så lägger öronen bakåt för säkerhets skull hehe

  Puddingarna Ida o Gullmysa blev kompisar ett tag..

 

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards