carinarhodin

Alla inlägg den 2 april 2011

Av Carina Rhodin - 2 april 2011 19:31

I dag har det varit stalldag i 12 timmar ungefär..hehe. Har man inte jobb, så skaffar man sej eller..skulle faktiskt kunna sysselsätta mej hela dagarna även om jag inte haft mitt jobb på Posten. Men man behöver ju en lön oxå..  

 Sadeln jag körde o hämtade i Ronneby passade tyvärr inte..det blir inte lätt det här o hitta nåt till Mysa för hon har ju ingen manke..o bred är hon dessutom..så i morron får jag köra o lämna tillbax den..suck.

Mysa var lite bufflig o väldigt påig när jag skulle leda ut henne idag, så i kväll blev det repgrimma på, upp i ridhuset o träna. Behövdes bara 10 minuter så höll hon sej bakom på avstånd, blev lugn och uppmärksam på mej. Det var en helt annan häst som leddes ner till stallet igen.


Sen var det Elinas tur o träna Bellis. Idag blev det både träns, benlindor o så la hon på sadel för första gången (den jag hade på prov) Han brydde sej inte..good boy. Sen longerades han i ridhuset. Fin galopp nu oxå.

Och så försökte jag mej på att klippa GullMysas man..den var ju riktigt lång innan. Det kanske inte blev nåt riktigt fjordingstubb men det blev iallafall bättre..    

Bellis o Elina

 

 

Vackra nyklippta Mysan

 

Mysa efter sin make over

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards