carinarhodin

Alla inlägg den 7 april 2011

Av Carina Rhodin - 7 april 2011 21:50

Det ena lammet efter det andra börjar ploppa ut nu och dom är så söta..ser faktiskt ut precis som i Lambi-reklamen, små vita ulliga godsaker...

 

Här är pojken ur den första tvillingfödseln, ett par dar gammal...

 

Men allt har ju en baksida säjs det...Fårens ligghall ligger ju vägg-i-vägg med ridhuset, och nu när dom hållt till därinne och dessutom börjar bli fler då börjar det lukta..och värre blir det ju varmare det blir. När man rider längs långsidan där fåren finns, där får man nästan hålla andan..  


I kväll hann jag inte rida, utan har bara borstat hästarna. Alva fixade Mysa och jag gjorde Nalle fin. Elina hjälpte till att smörja träns och sadelgjord. Och nu tvättar jag hästtäcken..Nalles ägare kommer i morron bitti och ska rida honom, för o känna hur han känns lite innan försäljningen på lördag..Och jag kan garantera att han kommer att vara i bättre kondition än när jag hämtade honom i slutet på januari..  


 

Alva gör Gullmysa fin i kväll

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards