carinarhodin

Alla inlägg den 9 april 2011

Av Carina Rhodin - 9 april 2011 22:24

En mentalt och fysiskt jobbig vecka är snart slut och jag typ kollapsade i eftermiddags, ja eller nåt liknande...I går morse kom Nalles ägare hit till Västeråkra för hon ville rida o "känna igenom" honom lite innan den presumtiva köparen skulle komma idag..Nalle gick hyfsat med Magda som var sårskadad från ett fall från en lastbil, tog ett par hinder oxå och han galopperade på bra i båda varven (Nalle är en travare)  Sen var det då dags för mej att gå till det "riktiga" jobbet, det som är avlönat, med dunkande huvudvärk efter morgonens stress. Utsläpp, mockning, höpackning o ryktning..allt innan halv 9. Vid 7 när jag kom hem igen rusade jag ut o borstade av leriga Mysa. Det var hoppträning i ridhuset så jag red henne i paddocken för första gången. Red bara en liten stund för Alva ville så gärna rida oxå..och mitt ömma modershjärta gav vika. Alva travade henne bra länge, Mysa behöver få upp flåset lite..  Därefter kom Filippa till stallet för hon ville säja hejdå till Nalle..usch vad tråkigt för henne och jag kämpade emot tårarna...Senare på kvällen så var jag i Rödeby och dumpade av Elina o Tova som skulle på fest..Ögonen gick i kors när jag körde hem..


Idag då: Köparna från Helsingborg kom i förmiddags, tjejen provred Nalle och idag visade han inte sin bästa sida. Var slö och svårt för galoppfattningarna.(kanske ett trix från hans sida för att få stanna kvar på Västeråkra, hehe) Men hon verkade gilla honom ändå, för han fick följa med henne hem till Skåne..När Nalle stod där i transporten klar för avfärden o vi sa hejdå så bara BRAST det för mej. Jag började storlipa o gud vad jobbigt det kändes..Fortsatte att gråta medans jag mockade ur Nalles tomma box. Och nu gråter jag igen när jag skriver detta..suck. (jag och djur)


En timme senare skulle jag rida lektion så jag gick ner till hagen o plockade in Mysa o fixade till henne. Hade faktiskt ingen lust att rida, molande huvudvärk efter alla tårar. Vi började lektionen med o rida ut en runda runt Allatorp, för det var bara jag, Mats o Lotta idag. Sista halvtimme red vi lite i paddocken o idag är jag inge vidare nöjd faktiskt..travövningarna gick bra men jag hade liksom ingen ork..  

Jag-Mysa, Lotta-Vicky, Mats-Dragon today...


I morrn bitta ska vi släppa i hop det nya stoet, Nina, som kom ikväll, tillsammans med Mysa, Ida, Annie o Silvia..alltid spännande med nya hästar men nu tycker jag flocken är maxad..inte mer än 5 ston..


Sen är det isshow på Arena Rosenholm i morron eftermiddag, den årliga och Alva har genrepat flera timmar idag och det blir ett genrep till tiiidigt i morron bitti, sen börjar uppvisningen vid 4. Kanske jag hinner med en liten uteritt på kvällen..Undrar när jag ska hinna städa, tvätthögen blir aaaldrig mindre och så har jag hört talas om att det snart år PÅSK ..och jag som fortfarande inte har smält att jag inte hann julpynta..Är det detta som kallas för "ekorrhjul"??


Belmondo ikväll-leder sej själv..

 

"  Haha, sluta kittla mej matte"Jo Bellis kan faktiskt skratta..


Nalle; du tog en bit av mitt hjärta....    

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards