carinarhodin

Alla inlägg den 1 april 2011

Av Carina Rhodin - 1 april 2011 21:38

Mysa kom hit till Västeråkra i morse, min alldeles egna fjording..har ju ett par till kusar men det är dotterns..hopsläppet med Mysas hagkompisar (Ida Annie och Silvia) gick smärtfritt o lugnt tillväga, hade nästan inte räknat med nåt annat då dom är supersnälla..men man kan aldrig veta..dom lät Mysa gå med i flocken o beta  Alla hästarna i hagarna runt omkring blev oxå intresserade o gick så långt fram mot sina elstängsel som dom bara kunde, för att få titta närmare på den lilla ljusa skönheten. Fast Bellis o Nalle tröttnade fort o fortsatte att "leka" med varandra i andra änden av hagen i stället.


Sen har jag jobbat nåra timmar i em, tog lite komp på förmiddagen..och kvällen har jag tillbringat hos Mysa i stallet för alla andra ponnysar var på Clearround uppe i ridhuset..hon var lite ängslig eftersom hon blev ensam där nere..  I morron ska jag köra till Ronneby för att låna hem en hoppsadel, en brun ,,  

GullMysa i sin nya box i kväll

  

en bild säjer mer än tusen ord..

  

Hennes fina täcke


"Täghusa" är namnet på det stuteri på Österlen i Skåne, varifrån Mysa kommer..alla stona döps med det "förnamnet"..

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards