carinarhodin

Alla inlägg under april 2014

Av Carina Rhodin - 9 april 2014 14:20

..ja det var länge sen jag skadade mej nu..brukar ju ha oturen att råka ut för lite allt möjligt MEN idag var det dags..hehe kan jag flina så här i efterhand..Började morronen med att halka handlöst baklänges på en såphal yttertrappa, tur så landade jag på armen och inte bakhuvudet..Ja och så hade Stella och Cesar värsta katt-o-råtta-leken på övervåningen då jag hör en lampa åka i golvet..Jag rusade upp för att torka upp skärvorna så de inte skulle skada sej och skar mej själv rejält på insidan av handleden..hua lite djupare så hade jag fått åka in o sy..

Tur man tål att se blod...

 

Små oskyldiga lamm..?


  

En skadad kattägare..

Av Carina Rhodin - 8 april 2014 07:27

I går var det 2 veckor sedan jag hämtade hem Cesar.. hans uppfödare gav mej ett "kontrakt" att jag inom 14 dagar kunde lämna tillbaka honom om det visade sej att han inte skulle trivas..det tycker jag var väldigt snällt då det visar att man bryr sej om djuret i första hand och inte pengarna..Tidsfristen har gått ut och jag ska inte lämna tillbaks honom..hehe..Han trivs väldigt bra då han får lite mer uppmärksamhet än vad han kanske fick förr då han hade 8 kattkompisar att dela sin dag med..Cesar är ju nykastrerad och då ändras personligheten lite..Han blir mer tillgiven och mer matglad och lekfull, ja man kan säja att han har blivit en riktig "knähund"..

 


Av Carina Rhodin - 6 april 2014 19:38

Jag och Hamza följde med Elina och Buster upp till paddocken ikväll då de skulle ta några skutt eftersom det är hoppträning på torsdag igen..Två hinder sattes upp, ett litet kryss bara och ett par bommar på 70 cm..gick kanonbra.


Tog lite bilder men som vanligt lyckas jag inte få en enda mitt över hindret, mobilen är alldeles för seg för att fånga ögonblicket..

       


O här travar dom av efteråt...

   


Och så lite posering då som vanligt..o han är så underbar denna Buster!

     

Av Carina Rhodin - 6 april 2014 18:02

Provade att ta med Cesar ut tillsammans med Stella, men nä han stannar hellre hemma och går inte längre än till trappan..lite feg men inomhus är han desto busigare..


 

Alva med Stella o Cesar


   

Av Carina Rhodin - 6 april 2014 12:40

Av alla perserkatter jag haft genom åren så är nog Stella den som är lite udda..Hon har framåtbjudning om man ska tala hästspråk, normalt är ju persern väldigt hemmakär och ger sej inte ut på några äventyr..det har liksom räckt för de andra att sitta på trappan och titta på medans Stella vill vidga vyerna..

Hon sitter vid ytterdörren med kopplet i munnen och sen när jag tar ut henne styr hon tassarna direkt mot stallet, hon ska alltid börja med o gå genom hela stallgången o kolla läget..idag fortsatte hon ut mot sommarhagarna, satt o funderade lite på vilken hon skulle gå in i, valde den vänstra där det är mycket träd längs muren..en riktig djungel för lilla Stella, satte mej ner för o ta lite bilder på henne då hon för första gången började klättra i träd..ja, jag har ju alltid sagt att hon liknar en ekorre med sin stora svans..


   

   

"Hm..undrar hur jag kommer upp i det där trädet.."


   


Av Carina Rhodin - 5 april 2014 11:14

När man inte har några barn längre att köpa kläder till så blir det till djuren istället..idag fick Buster lite nytt. "Kollektionen" har ju mest bestått av marinblåa eller bruna dressyrschabrak genom åren men nu blev det lite annorlunda..ett knalligt allround och ett par senskydd till den nya hoppsadeln..och så lite gottis till hagen.

     


Av Carina Rhodin - 4 april 2014 14:16

Affärskvinnan, (jag) gnuggar händerna..sadeln är såld efter endast en halv dag på Blocket..klappar mej själv lite på axeln för alla "affärer" jag gör..hehe..Fast som hästägare vet vi väl alla att det egentligen är förlustaffärer alltihop i slutänden  

 

Av Carina Rhodin - 4 april 2014 10:04

Det ringde lite bryskt på dörren för en timme sen, trodde det var en hyresgäst som fått fel på avloppet eller nåt sånt..men nä det var en trevlig medmänniska från stallet som bara ville lämna en present till Stella och Cesar..mina älskade perserfluffisar..Och den presenten uppskattades..den prasslar oxå..


     

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28 29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards