carinarhodin

Alla inlägg den 22 april 2014

Av Carina Rhodin - 22 april 2014 19:31

Ja som sagt var så var hovslagarn här i eftermiddags och idag fick Buster skor bak för första gången och det var inget som han tyckte var konstigt..och varför skulle det? Hovslagarn tycker att det är en kanontrevlig häst och kanske en enmanshäst som kommer att lita på ägaren och de han känner till 100 %..ja, precis sådan som Ida var..

     


Och så mer bilder på honom utanför stallet tillsammans med sin kompis Bob..

     

 



Och så fick Mini-Buster komma ut lite i det fria oxå..innekatten som börjar få smak på utelivet..nåja, lite tuffare börjar han bli iallafall..

     

Men där närmar sej en människa, så bäst att jag gömmer mej lite..

Av Carina Rhodin - 22 april 2014 17:50

Idag är jag ledig och hade beställt soligt väder, vilket det oxå blev..i förmiddags var jag som vanligt hos sjukgymnasten och om nån skulle undra vad fasen jag tränar på för nåt så kan jag ju berätta att inte är det situps och armhävningar utan jag tränar på min kroppshållning och balans genom typ basal kroppskännedom..både ståeende, sittande och liggandes på golvet, på golvet är det andningen vi koncentrerar oss på..Visste ni att har man värk eller är enormt stressad så andas man fel..man använder inte magen utan man nästan hyperventilerar och andas bara med bröstkorgen..låter kanske skumt men så är det....tänk att man ska behöva gå till en sjukgymnast för att lära sej andas..  

I eftermiddags tog vi in hästarna ett par timmar tidigare för hovslagaren skulle komma..och efter det tog vi ut dom utanför stallet så dom fick beta..äntligen sa dom..!! Så gott och så bra att vänja dom innan dom släpps i nya hagen..

Här kommer lite bilder på Bob och mej..så tar vi Busterbilderna senare ikväll..


     

     

 Ps. Om nån skulle tycka att Bob är en fet liten sak så är han en kallblodskorsning..  

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28 29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards