carinarhodin

Alla inlägg den 11 juni 2012

Av Carina Rhodin - 11 juni 2012 20:49

Det kanske jag inte har eller...men nu var det inte det jag menade, utan det börjar bli sommartomt i stallet. Kvällsfodringen igår tog typ 10 minuter istället för en halvtimme. Ett par hästar har åkt iväg till annat bete, nån är såld och flera går ute nattetid oxå. Idag är det debut för Bellis, Affe och Gritte att vara ute över natten.

Ida däremot kommer att stå inne själv på sin avdelning varje natt eftersom hon inte mår bra av att gå ute dygnet runt. Hon vilar inte, blir stressad av insekter och vandrar fram och tillbaks och blir slö att rida..och det ska vi inte ändra på efter 20 år..så hon står gärna inne om hon får lilla Piddan.


I går efter 3 veckors sängläge kom Alva ut och fikade i trädgården och följde sen med "tanterna"( jag och mormor) på en liten promenad genom sommarhagen där Ida går. Hon har gett sej fasen på att hon ska vara med på skolavslutningen på torsdag och måste få lite frisk luft i lungorna och lite styrka i sin lilla kropp men det blev tydligen för mycket för nu sover hon som vanligt..


 

Dröjer länge innan hon får rida..får inte anstränga sej efter körtelfeber och måste vara försiktig mot fall, stötar och knuffar så inte mjälten brister, eftersom den oxå varit inflammerad.


Jag kör ju en liten postrunda på ett par timmar varje dag innan jag går på det "riktiga", och där, på Norrskensgatan brukar jag se en perserkatt och sista veckorna kommer katten springande till mej i bilen när jag ropar på henne med bebisröst..vi brukar kela lite, och idag tog jag upp henne i famnen och DÅ kommer ägaren ut, snopet men hon var jättetrevlig och jag ursäktade mej med att katten är så lik min älskade Cloetta (i himlen) och det är precis vad hon är, en kopia..


Hon heter faktiskt Musen..hehe. På riktigt.  

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards