carinarhodin

Alla inlägg den 8 juni 2012

Av Carina Rhodin - 8 juni 2012 14:39

I dag, gott folk, har jag en semesterdag. Naturligtvis är det dåligt väder. Men vad gör väl det, jag har inte tid att ligga i solstolen ändå, för i morron kommer semesterfiraren hem från Kroatien och då, då måste det vara välstädat. 

I går fick jag det endaste sms:et på hela veckan, bara för att berätta hur brun hon har blivit. Okej, lite avis blev jag....... 

Hästarna har blivit vaccinerade och det passade ju bra med lite vila efter det..Veterinären lyssnade oxå på Idas luftrör och nu lät det jättebra. Som jag berättade i höstas så hade hon ju hosta och var ansträngd i andningen även i vila, så började vi med Ventipulmin. Hon har fått 3 pumpslag i kraftfodret morron o kväll i 8 månader nu, har liksom inte vågat sluta med medicinen men nu tyckte veterinären att vi kunde sluta med den för att testa, den kostar ju oxå 700 spänn i månaden, vilket kanske är onödiga pengar, om det inte behövs..   


Ida på väg till sina kompisar efter veterinärbesöket. Hon springer inte upp i skogen själv till dom utan jag fick gå med och visa vägen..


Trodde ni att perserkatter ligger på sidenkuddar, käkar räkor och lapar grädde hela dagarna, så är det fel. Inte mina i allfall. Okej, dom äter bara Shebas och jag koker torsk till dom, men dom får vara som vilka bondkatter som helst. Fast dom går sällan utanför tomtgränsen men ändå...


Beverly älskar att rulla i grannen Mogges rabatt. Det måste hon ju få göra fastän hon är vit..


Och här brukar Barney sitta på eftermiddan o spana när det går förbi nån häst..han hoppar upp på bordet så fort han hör hovklamp bakom knuten..    

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards