carinarhodin

Alla inlägg den 3 juni 2012

Av Carina Rhodin - 3 juni 2012 09:17

Som jag skrev i förra inlägget så skulle ju Belmondo dra ut vargtänder; men nu hade han sån tur så han hade faktiskt inte fått några!! Och inte kommer han att få det heller, för dom brukar ju komma i ettårsåldern ..att han varit lite irriterad i munnen vid ridningen var att han tappat 8 tänder sen i januari och hade fortfarande en tand som höll på att växa upp. Annars hade han jättefina, jämna tänder enligt tandis. 


Elina och hennes kompis Tove befinner sej just nu på ön Brac i Kroatien. Vi morsor, Harriet och jag då, sköter därför om ponnyflickorna så i morse gick vi upp med dom till deras nya sommarhage bakom ridhuset. Dom har ingen brådska att springa ner genom skogen till gräset utan blir alltid stående vid grinden, så vi följer dom en bit ner på stigen..


Här står dom Annie, Ida och Silvia


Och nu traskar dom i väg på led med Harriet i täten 


I går byggdes det nya sommarhagar och snart ska Bellis och Affe flytta över till sin nya. Då drog ett rejält åskoväder in med hagel, men Bellis och gänget stod lugnt kvar..dom flesta rusade ut för o plocka in sina hästar, men ibland tror jag det är vi människor som är räddare än vad hästarna är. När jag tog in dom på kvällen så var dom inte ens blöta i pälsen..


Fr v Sandro, Affe, Bellis främst och så Gritte till höger (Affes mamma) Inte mycket gräs kvar att äta här....


Nu ska Fanny iväg och sjösättas, ungefär 2 månader senare än vanligt..


        

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards