carinarhodin

Alla inlägg den 8 februari 2015

Av Carina Rhodin - 8 februari 2015 20:24

Lite bilder på djuren ikväll..Buster klipptes igen..helklippning. Han har en riktig "ponnypäls", den växer så fort och blir alldeles för tjock..så nu blir han säkert lite piggare på hoppträningen till veckan..som jag tyvärr inte kan titta på.

   

Alva hade harvat ridhuset och hälsade på i stallet på hemväg.


   

"Hm, flytta på dej, det där är ju min plats", säjer Cesar..


 

"Ok, jag flyttar väl på mej då", sa Stella och hoppade upp på bordet istället.


Fick bli lite hästhoppning på TV istället, med kaffe och raggsockarna på..

 

Av Carina Rhodin - 8 februari 2015 14:52

Och jag tjatar på om det fina underlaget i ridhuset..  men faktum är att westerngruppen igår var helnöjda och ska återkomma, och idag frågade Lasse om han skulle harva när hälften av islandsryttarna ridit och några ekipage återstod, nej det behövdes verkligen inte, sa den nöjde tränaren Niels..(han från Skaneyland som jag lovordat här förr) Och nåt som oxå är positivt är att det inte kommer att ryka till våren/sommaren...jättebra för Buster som är så känslig för damm.

 

En liten fålla i paddocken för de islänningar vars mattar vill vara kvar och titta på sina kompisar..Den här stod och sov i solskenet men vaknade till och gnäggade när Buster kom upp till hagen bredvid.


 


Bakom ridhuset bor fåren och där var Alva och gav dom mat..

 

..iklädd endast linne, hur är människan skapt egentligen..(norrlandsblodet kanske) En annan tyckte det var svinkallt så tårna domnade bort, trots solskenet..



Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards