carinarhodin

Alla inlägg den 5 februari 2015

Av Carina Rhodin - 5 februari 2015 20:31

Idag fick Rullgardina prova att gå ut i sele för första gången..Rullan är en Brittisk Korthårsflicka, från en Pippi Långstrump-kull med 4 honor..systrarna hennes heter Pippilotta, Viktualia och Krusmynta..fast det berättade jag ju i somras efter vi vart och hämtat henne..Nåväl, hon var väldigt skygg till en början men nu börjar damen bli nyfiken på livet utanför..det var soligt och fint och lite vår i luften och Rullan gick ut i gräsmattan nån minut bara för sen kom traktorn till stallet och dånade..och det var bara för läskigt, sa Rullan..och kröp in.

       

PS. Det är Elinas katt och hon bor mittemot mej..och jag, jag kör bara med perserkatter jag..



Det är Rea-tider nu, så passade på..Ett nytt fleece till Buster..väldigt billigt på Granngården..endast 170 riksdaler..som hittat.   

 


Ett PS till: Om man tittar i kolumnen till vänster och ser vad som skedde för exakt 3 år sen..där hittar man lilla Pocahontas..och där är anledningen till att min blogg existerar..Jag har bloggen för min egen skull, för att minnas händelser och djur..sen är det ju roligt att nån annan vill kika in såklart..

Vissa gamla inlägg klickar jag inte upp för det gör fortfarande för ont, men Pockis kan jag bara le åt nu såhär efter några år..

Hon var ju hos oss på foder ett halvår för att bygga upp sej och ridas till för att hon sedan skulle säljas..Och jag har ältat det färdigt nu efter dessa år..men jag ångrade verkligen att jag inte köpte henne då..Lyssnade på "alla andra" som undrade vad tusan vi skulle med en b-ponny på 128 cm till..hehe..ja. det kan man ju fråga sej..Men det var för att det var just Pockis..sen kunde ju nån annan fått rida henne, lånat henne, jag ville verkligen inte släppa taget om henne..vilket jag gjorde...Och ångrade.

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards