carinarhodin

Alla inlägg under mars 2015

Av Carina Rhodin - 26 mars 2015 12:28

Tredje dagen på raken jag besöker vården, nu hoppas jag få slippa gå på mer kontroller på ett tag..

 Saker som övergångsbesvär, östrogen, EKG, betablockerare och mammografi, är numera vardagsmat..

 


Önskar ibland att man var 15 och körde sin blåa Suzuki igen, och var lika oförståndig men lyckligt ovetande om vad som komma skall, i vuxenlivet...Som dessa ungdomar som körde framför mej i bredd och sedan körde mot rött..Kärringen i bilen som dokumenterade satt bara och gapade...(jag alltså)

   


Sessen tyckte det var roligt när jag kom hem och ville leka kurragömma, medans jag räknade till hundra sprang hann och gömde sej..  

     


Av Carina Rhodin - 25 mars 2015 11:06

I morse var jag och tog massa blodprover på vårdcentralen..på fastande mage och darriga ben, men det gick bra och jag hoppas att resultaten visar att mitt TSH är galet..Levaxinen påverkas av den nya medicinen Saroten jag började med i december och har fått sån hjärtklappning senaste veckorna, vilket visade sej på EKG:et jag fick göra igår..

Nu blir det att "avgiftning" lite sakta med Saroten och så fick jag en ny, Metaprolol, som ska lugna ner hjärtat lite..

Ja, det är lite skit med kärringen just nu, men det blir nog bättre snart...

 

Här sitter Postmästaren och väntar..


Här är en kille som gör en lite glad åtminstone..Cesar..

     

"Hm, vad massa papper matte har här.." prassel prassel.

Av Carina Rhodin - 24 mars 2015 11:18

Ett tag sen Buster figurerade här..men han mår bra och är med på både hopp och dressyrträningar, som jag inte följt, delvis pga jag jobbar alltid till 19 nu förtiden..


Här är han i morse:

   

Lika snäll och söt som vanligt..


Nu ska jag iväg på läkarbesök innan jobbet..börjar bli j-ligt trött på att inte va "som vanligt" längre..

Av Carina Rhodin - 21 mars 2015 20:50

Idag vigdes Elina och Hamza borgligt i Rådhuset här i Karlskrona..de fick det precis som de ville ha det; enkelt och snabbt men ändå blev dom gifta..  Det var kommundirektören som höll i vigseln..


För den som vill se hur det gick till kommer lite bilder här..


Efter att ha varit vårväder hela veckan så blev det såklart en väldigt iskall dag med blåst och regn och snö..i Sveriges soligaste stad..(Karlskrona)

 

Rådhuset


 

                 

Min svärson Hamza...


 

..och här Hamzas svärmor (jag) som var vittne till det hela idag..












Av Carina Rhodin - 20 mars 2015 20:13

I går kväll när jag kom hem från jobbet rusade Cesar upp för trappan före mej och la sej i soffan.."-Sätt på TV:n matte, vi har inte sett på Farmen på hela veckan och jag måste få veta vem som är storbonden", sa han..Eller var det kanske jag som sa det...  

 

Av Carina Rhodin - 19 mars 2015 13:30

Buster i dag i solskenet vid lunchningen..Bäst o passa på att njuta i solen för till helgen skulle vintern äntligen komma säjs det..  

   


Sen gick jag och räknade får,( inte för att jag skulle somna), utan bara för att kunna meddela Alva att flocken är intakt..  

 

Dom låg och myste där bakom ridhuset. Alla 15...


Sen var det dags för min lunch då...och sällskap vid bordet är ju alltid trevligt..

 

...fast en del skulle väl tycka att det är på gränsen till äckligt med katterna på bordet, hehe.( Jag lyfte dock ner dom sen så jag fick lite matro.)

Av Carina Rhodin - 18 mars 2015 11:42

Fick en kommentar från en tjej här på bloggen för ett par dar sen..hon ville veta mer om Västeråkra Herrgård och dess historia, men den finns här någonstans, för jag vet att jag skrivit ner allt för några år sen..kanske dax att uppdatera för nytillkomna läsare snart..

Nåt jag inte nämnt förut, det är att det spökar på vindsvåningen i den gula Herrgårdbyggnaden..fast det får man tro vad man vill om, men det hörs både steg och en kran som spolar upp vatten..


Somliga tror att det spökar i stallet oxå..för höbalar har "fått fötter" och en del välts omkull..  


Idag var Sessen "försvunnen", frågade en stallkamrat om hon sett honom.."jodå, han sitter uppe på loftet.."


         

Jomen..på Västeråkra har vi inga bondkatter som stallkatter..här kör vi med vita perser..fint ska det va'.  

Av Carina Rhodin - 17 mars 2015 10:26

Gick ut på trappan i morgonsolen och mötte Buster som varit ute på en lugn runda i Rosenholmsskogen..

 

Underbart att ha endast 20 meter till stallet..gör inget om man inte har ork eller tid för att bege sej nånstans för att se lite djur eller skog..det är bara att öppna ytterdörren..


 

Och här kom lilla Stella..Hon sa att hon kunde ta ut Buster till hagen..

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards