carinarhodin

Alla inlägg den 31 mars 2015

Av Carina Rhodin - 31 mars 2015 20:04

Var borta på ett möte på Posten ett par timmar i eftermiddags..gissa om jag hade en glad hund som välkomnade mej när jag kom hem..han hoppar och studsar och slickar mej i ansiktet..hehe..så roligt att ha skaffat hund för såna här glädjeyttringar är man ju inte van vid precis..

Här är fattigt med hästbilder för tillfället och det beror väl på att jag har tagit lite timeout från stallet och det är väl inte helt fel..Elina sköter Buster fram till förlossningen om några veckor och sen får väl jag ta över ett tag tills hon kan sitta upp igen..Nu har han fått lite ledighet ett tag framöver han oxå..

 

Kolla in Hugos tassar, nackdelen med vit hund på Västeråkra...så ikväll har jag tvättat honom med shampo och det gick bra..över förväntan måste jag säja..jag är ju mer van vid katterna som kränger som ålaskinn och gör allt för att komma undan..hehe..Fönen gillade Hugo oxå.

 

Av Carina Rhodin - 31 mars 2015 13:13

För en vecka sen fick jag göra ett EKG som visade sej inte vara särskilt bra..fick börja äta Metoprolol, vilket jag tycker ha hjälpt MEN det gör ju mej inte ett dugg lugnare direkt..Jag vill ju veta ORSAKEN..Så idag fick jag ett sista provsvar som sa att jag har D3-brist, jag ska få mer besked om vad det innebär när jag gör nytt EKG om ett par veckor..Självklart har jag Googlat och hoppas nu att det är den bristen som gjort mej så sketans trött och håglös och med hjärtklappning för minsta lilla ansträngning..


Hugo är i allafall en bra anledning till att jag kommer upp om mornarna..


Och inte var det för att det regnade igår som jag fick lyfta ut honom och att han sen inte ville gå..Nä, idag kom jag på att det är hans jackas fel..hehe..tyckte han såg lite förnärmad ut när jag klädde på honom den..och liksom skämdes..Idag regnade det lika mycket nämligen och han slapp jackan och han var jätteglad och busade ute i sommarhagarna, trots att han blev blöt..Ja, förr fanns det minsann inga kläder till hundar och dom överlevde dom med..

Att små chihuahuaor behöver nåt värmande förstår jag, men Hugo ska få slippa från och med nu..

 

Den långa byggnaden är stallet och det lilla huset till vänster om det, det är Atelje'n där Hugo numera bor.    

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards