carinarhodin

Alla inlägg den 14 mars 2015

Av Carina Rhodin - 14 mars 2015 16:28

Alva är hemma över helgen och idag hade hon bestämt sej för att öronmärka om alla fåren..en del hade tappat det gula märket i bara det ena örat och en del i båda..förr hade jag ingen aaaning om hur viktigt detta är, att de ska vara märkta, det är bara en av alla viktiga bitar av fårskötsel..

 

Här står dom i fållan och är färdigmärkta och väntar på att bli utsläppta..


   

Ull-Marie fick 121..


Och Viola 1104..(Hon som blev döpt efter körskoleläraren)

 


 

Nöjd efter en lyckad märkning..innan har hon bara märkt lamm men lite mer jobb med 15 

starka tackor.


 

I får-förrådet står den nya klippstolen och väntar..Ska användas i maj till klippning och klövverkning.

Av Carina Rhodin - 14 mars 2015 08:02

 

Eh..? Jag har krockat med en älg en gång och många många gånger har jag fått tvärnita för rådjur och katter, men aldrig har jag varit ens i närheten att behöva bromsa in för en svan..

Körde ut från Postterminalen, upp på infartsleden med min postbil, när den plötsligt bara traskade sakta över vägen..Havet ligger ju nära men va fasen den gick åt fel håll, ut på stora vägen ner mot Posten..

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards