carinarhodin

Alla inlägg den 4 mars 2015

Av Carina Rhodin - 4 mars 2015 13:20

Vi är många som bor på Västeråkra Herrgård. Finns ju mer än den gula Herrgården..2 flyglar med 8 lägenheter i varje och så 3 fristående hus,  Röda Stugan, Gröna Stugan och så till sist Atelje'n, som jag bor i..Så här finns många djurägare på gården, de flesta har katt..och alla verkar de ha sina egna revir, (katterna alltså) sällan några slagsmål..en av de här katterna har börjat komma hem till oss..vet inte om den är lämnad ute för länge och är hungrig..men han ligger så snällt på trappan och vill gärna ha kel.. helst vill han komma in..kanske vill han leka med Stella..mina katter jagar iallafall inte bort honom utan de låter honom ligga där..men kommer någon annan katt hit så jagar Stella snabbt bort den från tomten.

 

 

"Hej, får jag komma in..?"


 

 

Sessen ville inte komma ut och leka, sa han..Det var mer spännande att sitta i mattes matkassar..


Av Carina Rhodin - 4 mars 2015 10:02

Jag har ju haft problem som vanligt att hitta bra hö denna tiden på året..så för några veckor sen hade jag ju lyckan att hitta en ny bonde som hade massor av balar "av prima kvalite", som dom sa...och som jag trodde på. Alltså man ser ju skillnaden på vad folk kallar för bra grovfoder..Hur hundan (milt uttryckt) vill man ge sin häst av detta..

Varje morgon ligger det en hög i Busters box på en sisådär 100 pinnar..skörden ur hans kvälls o morronhö på ca 5 kg..

Dokumenterade detta i dag om bonden ringer upp  mej och frågar om jag inte ska komma och köpa mer snart..  

 

Nä, endast det bästa ska våran Buster ha, så på fredag blir det en resa på 10 mil t o r för att köpa "bra kvalite'", på riktigt alltså..



 

Presentation


En blogg om mej själv och mitt liv på Västeråkra Herrgård bland alla hästar..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carina

Coco Chanel

 


Ovido - Quiz & Flashcards